יחיא סינוואר ניצח בבחירות לראשות החמאס בעזה

כלי תקשורת בעזה מדווחים כי סינוואר ניצח את ניזאר עוודאלה בסיבוב הרביעי. סינוואר ימשיך בצמרת הארגון. "אנו מבטיחים לאסירים שלנו שלא נחסוך במאמצים לתהליך השחרור שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/21 17:33 כו באדר התשפא

יחיא סינוואר ניצח בבחירות לראשות החמאס בעזה
יחיא סינוואר. , צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

יחיא סינוואר ניצח היום (ד') בבחירות לראשות החמאס בעזה וימשיך בתפקידו לשנים נוספות. מולו התמודד עוודאללה, חבר הלשכה המדינית של חמאס. סינוואר שוחרר במסגרת עסקת שליט ונחשב לבכיר המשוחררים בהסכם.

הבחירות הפנימיות בחמאס מתקיימות אחת למספר שנים, בעיקר כדי לרענן את השורות בצמרת ולאפשר הכנסת דם חדש ורענן לארגון. בפעם האחרונה שבה התקיימו הבחירות, ב-2017, נבחר יחיא סינוואר לתפקיד מנהיג חמאס בעזה, איסמאיל הנייה נבחר לראש הלשכה המדינית, וסלאח ערורי קודם למנהיג חמאס בגדה.

בהצהרה ראשונה לאחר זכייתו בבחירות להנהגת החמאס ברצועת עזה אמר: "אנו אומרים לעם שלנו, כי אנו נשרת אותם ואנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיג את יעדינו הלאומיים העיקריים, והגנה על זכויות עמנו כדי שיהיו להם חיים חופשיים והגונים.", עוד אמר סינוואר "אנו מבטיחים לאסירים שלנו שלא נחסוך במאמצים לתהליך השחרור שלהם, ואנחנו מקווים שזה יהיה בקרוב."

"אנו מבטיחים לאנשינו בגדה המערבית ובירושלים כי אנו נעמוד בכל כוחנו לעצור את הפלישות של הכיבוש.", והוסיף "אנו מבטיחים לאנשינו בעזה שסבלו מהמצור, מהעוני ומהאבטלה, שנהיה קרובים יותר לכאב שלהם ולא נישן בלילה עד שנשיג חיים הגונים וחופשיים עבורם."

אמש פורסם בכלי תקשורת פלשתינים  כי מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר הפסיד בבחירות הפנימיות לצמרת הארגון. וניזאר עוודאלה, אחד ממייסדי חמאס, ניצח בשבעה קולות את סינוואר שהנהיג את חמאס מ-2017. אך הבחירות המשיכו לסיבוב נוסף, בשל העובדה שאף אחד מהמתמודדים לא קיבל יותר מ-50 אחוזים מהקולות.

ערוץ אלמיאדין דיווח כי גם לאחר סיבוב שלישי בין סינוואר לעוודאללה עדיין לא הושגה הכרעה, כאשר בסיבוב השלישי השיג סינוואר 160 קולות מתוך 320 לעומת 150 של עוודאללה.
על מנת לנצח זקוק סינוואר ל 161. כעת בסבב הרביעי יחיא סינוואר ניצח  167 מול 147 קולות, מתוך 320 חברי מועצת השורא החדשה, וישאר בתפקידו.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן