צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון

כוחות צה"ל הרסו את ביתו של ח'ליל עבד אלחאלק מוחמד דויכאת, בכפר רוג'יב הסמוך לשכם, לאחר שבג"ץ התיר להרוס את הבית בתום מאבק משפטי. אלמנתו: "להפסיק להושיט את הלחי השנייה" | צפו בתיעוד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/11/20 07:16 טו בחשון התשפא

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון
כלי של צה"ל הורס את הבית, צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל הרסו הלילה (ב') את בית המחבל ח'ליל עבד אלחאלק מוחמד דויכאת, שנמצא בכפר רוג׳יב הסמוך לשכם. המחבל ביצע פיגוע דקירה בקיץ האחרון, סמוך לצומת סגולה בפתח תקווה, בו נרצח הרב שי אוחיון הי"ד. 

ההריסה בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ בשבוע שעבר. כמו כן, בשבוע שעבר נפתח משפטו של המחבל, לאחר שנקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-150 פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי צבע. לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

סיון אוחיון, אלמנתו של הרב שי, אמרה כי "אנחנו שמחים שהריסת בית המחבל הסתייעה ומחזקים ומחבקים את כוחות הבטחון שמחרפים את נפשם בכדי להגן על תושבי א"י. אנחנו לא נשתוק ולא נבליג על דם יהודי שנשפך לחינם רק בגלל שנאה מושרשת, שתקנו די שנים רבות.
צריך לפקוח את העיניים ולהפסיק להושיט את הלחי השניה. עומד מולנו אויב שנותן הרגשה כאילו הוא קורבן ומסכן ואנחנו מגודל רחמנותנו ממשיכים לפרנס אותו ולדאוג לו, באף מדינה אחרת בעולם לא היו נותנים לזה מקום. אנחנו מתפללים לקב"ה ומבקשים יום יום את האמת כפי שבעלי ביקש אותה תמיד, שנדע להבחין בין טוב לרע ונשכיל לנתב את הרחמנות והדאגה שלנו למקומות הנכונים, הראויים והאמיתיים".
 

בתנועת "אם תרצו", אמרו בתגובה להריסת בית המחבל כי זה "מעט מדי ומאוחר מדי. רצח הרב לא היה קורה אילו שופטי בג"ץ היו מפסיקים לרמוס פעם אחר פעם את מדיניות הביטחון של מדינת ישראל. מחבלים פוטנציאליים רואים כיצד שופטי בג"ץ מצמצמים הריסת בתים, מונעים גירוש מחבלים ושלילת תושבותם ואומרים לעצמם כי המחיר על רצח ישראלים לא מצדיק את ביטול הפעולה. ככה זה כשבבג"ץ יושבים פוליטיקאים ממפלגת מרצ עם גלימות".

"ניסו לגדוע את מפעל חייך"

הרב שי אוחיון הי"ד נרצח בחודש אוגוסט בצומת סגולה בפתח תקווה, לאחר שהמחבל התנפל עליו ודקר אותו למוות. הרב אוחיון, חסיד ברסלב, היה בן 39. הוא הותיר אחריו אישה, סיוון, וארבעה ילדים: טוהר (13), הלל (11), שילה (9) ומלאכי (4).

בהלוויתו השתתף רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, ונשא דברי הספד: "כאן, בצומת סגולה, ניסו לגדוע את מפעל חייך. הרב שי, שהיה כאן עד לפני כמה שעות, היה אישיות נעלמת. נחבאת אל הכלים. היום עם ישראל יודע מי היה הרב שי. אנחנו מבקשים ממנו שיתפלל על כולנו". 

ח"כ אוריאל בוסו מסיעת ש"ס נשא דברי הספד גם הוא: "שי היקר, יש קונה עולמו בשעה אחת. כל העולם הזדעזע סביב הטרגדיה הנוראית הזו. בשבועות האחרונים עסקנו בעניין הריסת בתי מחבלים. אבל אני יודע שאתה בטוח היית מניף את ידך בביטול ואומר שזה לא יעזור".

נשיא המדינה ריבלין אמר כי "אבד מעולמנו איש תורה, מעיין תבונה, אב משפחה, שהותיר אחריו ארבעה יתומים אותם אנו מאמצים אל ליבנו. לא נשקוט עד אשר ימוצה הדין עם המחבל והמסייעים לו ולא נאפשר לטרור להרים ראשו. יהי זכרו ברוך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן