הרב שי אוחיון שנרצח בפיגוע הובא למנוחות: "כל העולם הזדעזע"

מאות בני אדם הגיעו בליל אמש להלוויה של הרב שהובא למנחות בבית העלמין סגולה שבעיר פתח תקווה. הרב מיכה הלוי ספד: "ניסו לגדוע את מפעל חייך. הרב שי, היה אישיות נעלמת. היום עם ישראל יודע מי היה הרב שי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 07:36 ז באלול התשפ

הרב שי אוחיון שנרצח בפיגוע הובא למנוחות: "כל העולם הזדעזע"
לווית הרב שי אוחיון, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אמש (ד') הובא למנוחות הרב שי אוחיון הי"ד מחסידי ברסלב בן 39 ואב ל-4, תושב העיר פתח תקווה. הרב אוחיון נרצח בידי מחבל בשעות הצהריים בצומת סגולה ונפצע אנושות, מותו נקבע בבית החולים. הלוויתו של הרב שי אוחיון התקיימה בשעה 00:30 בלילה בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, אליה הגיעו כ-200 משתתפים. הרב הותיר אחריו אישה, סיוון, וארבעה ילדים: טוהר (13), הלל (11), שילה (9) ומלאכי (4).

פיגוע דקירה בפתח תקווה: הנרצח הוא רב ואב לארבעה ילדים
בכירים בפוליטיקה מספידים את הרב אוחיון

בלוויה השתתף רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי ונשא דברי הספד לזכרו של הרב אוחיון: ""כאן, בצומת סגולה, ניסו לגדוע את מפעל חייך.הרב שי, שהיה כאן עד לפני כמה שעות, היה אישיות נעלמת. נחבאת אל הכלים. היום עם ישראל יודע מי היה הרב שי. אנחנו מבקשים ממנו שיתפלל על כולנו". ח"כ אוריאל בוסו מסיעת ש"ס נשא דברי הספד גם הוא: "שי היקר, יש קונה עולמו בשעה אחת. כל העולם הזדעזע סביב הטרגדיה הנוראית הזו. בשבועות האחרונים עסקנו בעניין הריסת בתי מחבלים. אבל אני יודע שאתה בטוח היית מניף את ידך בביטול ואומר שזה לא יעזור"

הנרצח. הרב שי אוחיון ז"ל

הנרצח. הרב שי אוחיון ז"לצילום: באדיבות המשפחה

במהלך הלילה פשטו כוחות צה"ל על בית המחבל בכפר רוג'יב שליד שכם ותחקרו את בני משפחתו. המחבל חליל דויכאת בן 46 המחזיק אישור כניסה לישראל, דקר את הרב אוחיון בסכין ולאחר מכן נע לעבר הצומת.  מבדיקה ראשונית של מערכת הביטחון עולה כי למחבל יש רקע של בעיות נפשיות, ושלאחרונה טופל על ידי גורמי בריאות ורווחה ברשות הפלשתינית.

ראש הממשלה הגיב לאירוע ושלח דברי ניחומים למשפחתו של הרב אוחיון: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד גם הוא: "בשעה קשה זו אני שולח נחמה למשפחת אוחיון לאחר קבלת הבשורה האיומה על הרצחו של הרב שי בידי מחבל נאלח. אבד מעולמנו איש תורה, מעיין תבונה, אב משפחה, שהותיר אחריו ארבעה יתומים אותם אנו מאמצים אל ליבנו. לא נשקוט עד אשר ימוצה הדין עם המחבל והמסייעים לו ולא נאפשר לטרור להרים ראשו. יהי זכרו ברוך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן