הרוצח הורשע. אחיו של הנרצח: "לגזור עליו עונש מוות, אשמח לבצע את גזר הדין"

רוצחו של לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד, הורשע ברציחתו בבית המשפט הצבאי יהודה. אחיו של הנרצח, אריק לוברסקי: "הגיע הזמן שהפרקליטות הצבאית תדרוש ותטיל על המחבל השפל עונש מוות. אנחנו לא נדרוש פחות מזה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/04/19 13:54 ב בניסן התשעט

הרוצח הורשע. אחיו של הנרצח: "לגזור עליו עונש מוות, אשמח לבצע את גזר הדין"
רונן לוברסקי הי"ד. המחבל הורשע ברצח, צילום: באדיבות המשפחה

דין צדק. המחבל איסלאם יוסף אבו חמיד, שרצח לפני שנה את סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד, לוחם יחידת דובדבן, הורשע בגרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה לרצח על פי המשפט הצבאי, על ידי בית המשפט הצבאי של מחוז יהודה. 

סמל ראשון לוברסקי נרצח בסוף חודש מאי 2018 בפעילות מבצעית, לאחר שמחבל חמאס, איסלאם יוסף אבו חמיד, השליך עליו פלטת שיש מגג בית באזור רמאללה. הלוחם הצעיר נפגע אנושות בראשו וכעבור מספר ימים מת מפצעיו. מספר שבועות לאחר מכן נתפס המחבל על ידי כוחות דובדבן, יחידתו של לוברסקי. המחבל הודה במיוחס לו.

בחודש דצמבר הורה בג"צ להרוס את בית המחבל, לאחר עיכובים רבים בתהליך, והוא נהרס כליל. אריק לוברסקי, אחיו של רונן, אמר לאחר החלטת בית המשפט הצבאי כי "הגיע הזמן שהפרקליטות הצבאית תדרוש ותטיל על המחבל השפל עונש מוות. אנחנו לא נדרוש פחות מזה. אם צריך - אני אהיה זה שאשמח לבצע את גזר הדין". עוד אמר אחיו של הנרצח "חבל שבמקום להוציא את המחבלים להורג, מדינת ישראל מנהלת איתם משא ומתן בבתי הסוהר. כשהמחבל הראשון ייתלה בכיכר העיר זה ימנע את הפיגועים הבאים".

עו"ד מוריס הירש, לשעבר הפרקליט הצבאי של איו"ש, המלווה את המשפחה, אמר לאחר ההרשעה: "הגם שלא ניתן אלא מלהביע סיפוק על אודות הרשעתו של הרוצח השפל של רונן הי"ד, העובדה שהדרג המדיני והפרקליטות הצבאית לא מצאו לנכון לבקש עונש מוות, מהווה פגיעה קשה בהרתעה", אמר עו"ד הירש. "הגיע הזמן לשנות את המדיניות באשר לעונש מוות, וזאת כדי למנוע את הרצח הבא".