בג"ץ: להרוס את בית המחבל שרצח את סמ"ר רונן לוברסקי

אחרי חצי שנה, ולמרות השגת משפחת המחבל, בג"ץ הורה להרוס את בית משפחת המחבל אבו חמיד, שרצח את סמ"ר רונן לוברסקי. אביו של הלוחם: "מצפים להטלת עונש מוות על המחבל"

חדשות כיפה מירב כהן 02/12/18 18:50 כד בכסלו התשעט

בג"ץ: להרוס את בית המחבל שרצח את סמ"ר רונן לוברסקי
סא"ל רונן לוברסקי, צילום: באדיבות המשפחה

בג"ץ אישר לצה"ל להרוס את כל בית משפחת המחבל, איסלאם יוסף אבו חמיד, שרצח בעזרת לבנה את לוחם דובדבן, סמ"ר רונן לוברסקי. 

סמל רונן לוברסקי ז"ל נפצע באורח אנוש בעת פעילות מבצעית כנגד חוליית פעילי טרור שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי באיו״ש לפני כחצי שנה. מחקירת האירוע עולה כי המחבל השליך לוח שיש כבד לעבר לוברסקי, בעצמה חזקה שגרמה לקסדתו להישבר, ולפגיעה חמורה בראשו, שלבסוף הובילה למותו. 

המאבק להריסת בית המחבל היה קשה מאוד, כאשר בני משפחת הרוצח ניצלו את הימים שניתנו להם להשגה על ההחלטה, ועתרו לבג"ץ בדרישה להוצאת צו ביניים שיעצור את ההליך עד לקיום דיון מחדש בנושא. השופט יוסף אלרון נעתר לבקשה והורה על הקפאת ההריסה. כעת הורה בג"ץ להרוס את בית המחבל. 

אביו של הלוחם, ולדימיר לוברסקי, התייחס להחלטת בג"ץ ואמר: "ביתו של המחבל שרצח את יקירינו היה חייב להרס מייד. עבר זמן יקר מאז. אנחנו דורשים כעת להטיל עונש מוות על המחבל ולגרש את משפחתו מידית. כדי למנוע את הרצח הבא"

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) בירך על ההחלטה: "לכבוד החנוכה, גם על בג"צ האיר האור להתגבר ולגרש את החושך שברצח ולהאיר בפסק דין מוסרי, להרוס את בית המחבל שרצח את רונן לוברסקי - לוחם דובדבן השם יקום דמו."

מארגון בצלמו שליווה את המאבק למען הרס בית המחבל שרצח את רונן לוברסקי נמסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה להרוס את כל הבית במלואו", והוסיפו, "מצער מאוד שזה לקח למעלה מחצי שנה תמימה להרוס בית של מחבל ובכך ההרתעה נשחקת. אנחנו קוראים למערכת הביטחון לפעול להרס מיידי ומהיר ומלא של בתי מחבלים"