נעצר המחבל שרצח לוחם דובדבן ברמאללה

פלסטיני בן 32 נעצר ע"י כוחות שב"כ וצה"ל, בחשד שהשליך את לוח השיש שפגע בראשו של סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל במהלך פעילות מבצעית. בחקירה התברר כי אחיו הם פעילי חמאס שהוציאו לפועל פיגועים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/18 09:22 ל בסיון התשעח

נעצר המחבל שרצח לוחם דובדבן ברמאללה
רובן לוברסקי, צילום: פייסבוק

כוחות שב"כ וצה"ל עצרו פלסטיני בן 32 בחשד שהשליך את לוח השיש שפגע בראשו של סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל וגרם למותו, כך הותר היום (ד') לפרסום. לוברסקי, לוחם ביחידת דובדבן, נפגע במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל עמרי שברמאללה לפני כשלושה שבועות.

החשוד שנעצר הוא איסלאם יוסף אבו חמיד, תושב מחנה הפליטים. במהלך החקירה התברר כי אבו חמיד הוא זה שהשליך את לוח השיש שפגע בלוברסקי. עוד התברר כי אחיו של אבו חמיד הם פעילי חמאס, שבעבר הוציאו לפועל פיגועים שבהם נהרגו ישראלים, בהם רכז שב"כ נועם כהן ז"ל.

לוברסקי נפגע באורח קשה בראשו מפגיעת לוח השיש, ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. במשך יומיים הוא נאבק על חייו, אך למרות מאמצי הרופאים להצילו הם נאלצו לבסוף  לקבוע את מותו. 

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לתפיסתו של המחבל, ואמר: "אף אחד לא חסין ואף מחבל מתועב לא יחמוק מזרועותיה של מערכת הביטחון. אני שולח שוב את תנחומיי למשפחת לוברסקי היקרה. נמצה את הדין עם המחבל".