רב מישיבת הר המור: "הרב טאו אומר לפרסם שבעניין חיים ולדר - הכל עלילה"

לאחר התאבדותו של חיים ולדר, זכה הרב שמואל אליהו, מי שעמד בראש הדין, לתמיכה רחבה. בשיעור שנתן הרב דוד גיאמי מישיבת הר המור, הוא מצטט את הרב צבי טאו ואומר: "הרב שמואל אומר שהיו 22 עדויות, הרב טאו אומר שלא היה שום עדים, שום ראיות. הוא אמר שצריך להגיד את זה לבחורים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/12/21 09:59 כז בטבת התשפב

רב מישיבת הר המור: "הרב טאו אומר לפרסם שבעניין חיים ולדר - הכל עלילה"
הרב צבי טאו, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

החברה הדתית סוערת בעקבות התאבדותו של חיים ולדר, מי שהיה דמות חינוכית נערצת וסופר מצליח. ביום שני האחרון התאבד ולדר בסמוך לקבר בנו לאחר שנחשפו העדויות הקשות נגדו. נראה כי למרות התמיכה הרחבה לה זוכה הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת ומי שעמד בראש בית הדין, יש מי שמתנגדים לו.

"הכל שקר, עלילה"

העיתונאי דביר עמר פרסם הקלטה ובו נשמע הרב דוד גיאמי, מרבני הר המור, כשהוא מביא מדבריו של הרב טאו על הפרשה. כזכור, הרב צבי טאו הוא נשיא הישיבה ומנהיגה הרוחני. על פי הרב גיאמי, "הרב טאו אומר לפרסם בעניין חיים ולדר - שהכל עלילה. הכל שקר וכזב. הכל עלילה. מומצא, מצוץ מהאצבע. כל מה שהעלילו עליו. ככה אומר הרב טאו. איך? אני לא יודע! כמו שהרב קוק היה לו ידיעות מהשמיים ומהארץ על רצח ארלוזורוב, לרב טאו יש. ככה הוא חושב, הכל עלילה".

הרב טאו, כך על פי גיאמי, מקשר את הדברים לדברים שכתב בעבר ולדר נגד בית המשפט העליון. "מאז שחיים ולדר כתב לפני שנתיים מכתב, שהוא אומר שכדי מאוד לקרוא אותו, שמנתח את הבג"צ לפרטי פרטים וגומר את הבג"ץ ובראשו אהרון ברק, החליטו לחסל אותו. והיום לא צריך לחסל ביריות, אפשר לחסל ככה בן אדם. הוא אמר שגם הרב שמואל אליהו הצטרף לזה, הכל מצוץ, לקחו אחת בוגרת קרן מנדל, שכרו אותה בכסף, כדי שתעליל עלילה כדי לחסל את הבן אדם. הרב שמואל אומר שהיו 22 עדויות, הרב טאו אומר שלא היה שום עדים, שום ראיות. הוא אמר שצריך להגיד את זה לבחורים".

 (האזינו להקלטת השיעור. באדיבות דביר עמר)

"תעשו עם זה מה שאתם מבינים"

הרב גיאמי נשמע גם הוא נבוך נוכח הדברים הללו של הרב טאו, והוא מסיים: "הכל שקר לפי הרב. ככה הוא אומר, אני לא יודע. תעשו עם זה מה שאתם מבינים".

גם הרב אבינר, מרבניה הבולטים של הציונות הדתית הסתייג מהתחקיר אך לא בנחרצות כמו הרב טאו. בין היתר הוא אמר: "הבן אדם הזה, הרגו אותו, חיסלו אותו, רצחו אותו. גם אם זה אמת". הרב אבינר המשיך: "ואם הוא עשה עבירה, אז עשה עבירה, עשר עבירות. זה מצדיק לפרסם?". בין השאר, הרב פוסק כי מותר לקרוא בספריו של ולדר.

חיים ולדר

חיים ולדר צילום: באדיבות המצלם

הרב שמואל אליהו, מי שעמד בראש בית הדין שקיבל את העדויות בנושא ולדר, אמר לאחר ההתאבדות: "שמענו בכאב על התאבדותו של חיים ולדר. חבל שהוא בחר בדרך הזו, הצענו לו שיתקן את מה שהוא קלקל. שיבקש סליחה מהנפגעות. שישנה את דרכו. שלא יפגעו עוד נשים" הוא הוסיף: "הוא היה יכול ללמד לרבים דרך תשובה. חבל שהוא בחר בדרך של התאבדות. אנו מחזקים את הנפגעות הרבות בשעה קשה זו, חייהן קודמים לחייו".

"בחרנו צד. צד מקשיב. צד שלא מוכן לשאת פנים"

מארגון בית הלל נמסר: "אנו, רבני ורבניות בית הלל, שמענו הבוקר את הדברים החמורים שפורסמו משמו של הרב טאו. דברים אלה מצטרפים לשורה ארוכה ומצערת של נסיונות השתקה, התעלמות וטשטוש כאבם העצום של נפגעות ונפגעים. מי שאינם מוכנים להקשיב לזעקה - בוחרים צד. מי שמכחישים הכחשה עיוורת - בוחרים צד. גם אנחנו בחרנו צד. צד מקשיב. צד שלא מוכן לשאת פנים".

הם כותבים: "זה הזמן לאמירה ברורה, עקרונית ותורנית: חומרתם של מעשי פגיעה מינית הופכת אותם לדיני נפשות כפשוטו; חובה לדווח עליהם - חובה שאינה תלויה בהלכות שמירת הלשון; חובה להתגייס לפעולה כשהן נשמעות, בשיתוף פעולה עם גורמי מקצוע וחוק ובלי מורא".

"ארגון רבני ורבניות בית הלל קורא לכל הרבנים והרבניות, מנהיגי הקהילות, מחנכים ומחנכות מכל והציבורים: תם עידן ההשתקות והטיוחים, ואת ההקשבה לנפגעות ולנפגעים אנחנו חייבים להוביל. נושאי התורה, יושבי בתי המדרש, הרבניות והרבנים".