בצלאל סמוטריץ' בהתייחסות ראשונה למותו של חיים ולדר: "הפרשייה טלטלה אותי מאוד"

בראיון לחדשות כיפה התייחס חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' למותו של הסופר חיים ולדר, "הוצאתי את הספרים שלו מהבית ושוחחתי עם הילדים שלי" | סמוטריץ' חשף: "משיחות עם הרב שמואל אליהו אני יודע שיש עוד הרבה מקרים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/12/21 12:55 כה בטבת התשפב

בצלאל סמוטריץ' בהתייחסות ראשונה למותו של חיים ולדר: "הפרשייה טלטלה אותי מאוד"
חיים ולדר, צילום: חיים ולדר, צילום: ויקיפדיה- היצירה שוחררה לנחל הכלל על ידי היוצר

מותו של הסופר חיים ולדר בצל ההאשמות החמורות נגדו על עשרות פגיעות מיניות טלטל את הציבור הדתי והחרדי. בראיון שהעניק חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לחדשות כיפה, התייחס סמוטריץ' לראשונה לפרשה הקשה. 


(ח"כ בצלאל סמוטריץ' על פרשת חיים ולדר).

"הפרשייה טלטלה אותי מאוד, אצלי לא רק הילדים קראו את ולדר, גם אני נהנתי לקרוא ולשקוע בספרים שלו. המעשים המיוחסים לו הם נוראיים ואיומים", שיתף סמוטריץ' והוסיף: "באופן אישי אני לא מכיר את הפרטים אבל יש לי אמון מלא ברב שמואל אליהו, ביכולת שלא להיכנס באומץ למקומות קשים מאוד שאחרים בורחים מהם. לכן אני עומד מאחוריו. אני מסתייג מכל מי שמעז לבקר את הרב שמואל אליהו ושיוצאים נגד האומץ שלו להציל נפשות בעניין הזה".

סמוטריץ': רבנים חרדים פונים לרב שמואל אליהו עם סיפורים על הטרדות מיניות

סמוטריץ' הוסיף: "ליבי עם הציבור החרדי שעובר תהליכים מאוד מורכבים סביב הפרשייה הזאת. הוצאתי את הספרים שלו מהבית ושוחחתי עם הילדים שלי על זה, צריך לתווך לילדים, זה אירוע מאוד מורכב. ההתאבדות היא טרגדיה מאוד גדולה ואנחנו צריכים לומר גם מסר חד משמעי נגד פגיעות מיניות ולתת גיבוי למתלוננות והנפגעות. וגם מסר ששולל התאבדות כפתרון לכל דבר. ואני רוצה לשלוח מסר של חיבוק לחברה החרדית. אסור לנו להיות ביקורתיים. גם אם התהליכים לוקחים זמן".

לסיום חשף סמוטריץ': "צריך לפעול כמו הרב שמואל, תראו דבר מדהים הרב שמואל אליהו התחיל ככתובת לציבור הדתי והפך לכתובת גם לציבור החרדי, אני יכול לומר משיחות איתו שיש עוד הרבה מקרים שלא מתפרסמים והוא הכתובת אליהם ורבנים בציבור החרדי מפנים אליו פניות שהם מקבלים. כציונות דתית יש לנו בשורה גדולה בקדושת המחנה, צריך הרבה לתפילות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן