תנועת ש"ס היא זו שחתומה על הרס הרבנות

צעקות ה'גוועלד' על הרס הרבנות לאור קידום רפורמת הכשרות, הן לא פחות ממחול של צביעות. מי שהרסה את הרבנות והמהלך עבר לה בשקט היא לא אחרת מאשר תנועת ש"ס, שסנדלה רבני עיר לאינטרסים הפוליטיים שלה, והכשילה אזרחים תמימים באכילת מאכלות אסורות

חדשות כיפה רפאל דלויה 02/11/21 15:17 כז בחשון התשפב

תנועת ש"ס היא זו שחתומה על הרס הרבנות
ישיבת מועצת הרבנות, צילום: דוברות הרבנות הראשית

"רבנות ראשית משועבדת – ביטולה טוב מקיומה". על המשפט הזה חתום לא אחר מאשר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל ראש ישיבת מרכז הרב. בימים אלה בעיצומה של רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת - מתן כהנא, נשמעים זעקות "גוועלד" מצד רבנים, ח"כים ואישי צבור דתיים וחרדיים, כאשר אחת הטענות המרכזיות היא שמתן כהנא פועל להרס הרבנות.

בואו נעשה סדר: 

לא רפורמת הכשרות ולא רפורמת הגיור הורסות את הרבנות. לא מתן כהנא, לא איווט ליברמן ולא יאיר לפיד הורסים את הרבנות. כבר בשנת 2007 מפלגת ש"ס הרסה את הרבנות, כאשר הסיעה העבירה בכנסת תקנה 3 (א) לתקנות שירותי הדת היהודיים (בחירת רבני עיר) תשס"ז – 2007. 



תקנה זו נותנת כח לראש מועצה דתית להחליט לקצץ באופן חד צדדי את שכרו של רב העיר ב- 50%. כך בעצם הצמרת הפוליטית של המפלגה שולטת בכל רבני העיר באמצעות ראשי המועצות הדתיות שהיא ממנה. 

כך למשל, אם נתייחס לנושא הכשרות, קצה הקרחון של העניין הזה הוא שאם רב עיר לא מסכים לתת כשרות למקום מסוים כי מבחינתו הוא לא עומד בסטנדרטים המינימאליים של הכשרות, ראש המועצה הדתית יכול לאיים עליו בקיצוץ של 50% משכרו. ולא, לא מדובר בתיאוריה, אלו מקרים שקרו וקורים.
יש כבר רבנים ש"טופלו" באמצעות התקנה הזאת וכאלה שיודעים שאם לא יצייתו ל"הוראות מגבוה" גם הם יזכו לאותו טיפול.


ושלא תטעו, הרבנים הראשיים מודעים לכך היטב, הכל בחסות הרבנות הראשית לישראל. הצביעות חוגגת! לא ידעתי אם לצחוק או לבכות כאשר שמעתי כמה רבנים המכהנים בתפקידים רשמיים בכירים ביותר, שלא מתביישים להצהיר כי אסור לרב עיר לתת כשרות בעיר אחרת, ושיש בכך "השגת גבול", כאשר הם בעצמם נתנו הוראות לרב עיר לפעול כך בעיר אחרת!! ובעצם הכשילו אנשים תמימים במאכלות אסורות.



צריך להפנים: מאז שנת 2007, שנה שבה הוכנסה תקנה 3 (א) הנ"ל אין שום עצמאות לרב עיר. זה אכן הרס הרבנות, ועל זה כאמור חתומה סיעת ש"ס. מעניין שבזמנו, אף אחד לא התקומם נגד זה והכל עבר בשקט מופתי!
ככה זה כשמערבבים פוליטיקה עם רבנות. הגיע הזמן להוריד את המסיכות, כבוד השר עלה והצלח! 

הרב רפאל דלויה רב קהילת אוהל יצחק  - הר ברכה, ומזכיר אגוד חכמי המערב בא"י