הרב חיים נבון: אני בעד הרפורמה בכשרות

הרפורמה בכשרות מעוררת מהומה בכנסת ומחוצה לה, הרב נבון הודיע כי הוא תומך ברפורמה אך מסתפק ביעילות שלה ותוקף את חברת הכנסת מהקואליציה: "מבישה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/10/21 21:15 כ בחשון התשפב

הרב חיים נבון: אני בעד הרפורמה בכשרות
הרב חיים נבון, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בין שלל המחאות מחוץ לכנסת ואלפי ההסתייגויות שמוגשות נגד רפורמת הכשרות בוועדה לשירותי דת, גם הרב חיים נבון תופס צד ומודיע לעוקבים בפייסבוק: אני בעד הרפרמה בכשרות. הרב נבון הוסיף וגינה את ח"כ יוליה מלינובסקי שאמרה היום: "ניכנס באמא של הרבנות".

בפוסט שפרסם תחת הכותרת: "שלוש הערות קצרות על הרפורמה בכשרות", כתב הרב נבון: "אני בעד הרפורמה, משום שאני מאמין שהיא תוביל לכשרות טובה יותר. מצב הכשרות היום ברוב ערי הארץ הוא בעייתי מאוד - לדברי כל העוסקים בתחום".

הרב נבון הסתפק עד כמה הרפורמה תביא לשינוי וכתב: "האמת, קשה להאמין שהרפורמה תוריד את מחיר הכשרות". לסיום תקף את ח"כ יוליה מלינובסקי שעומדת בראש הוועדה לשירותי דת ומעוררת מהומות עם אמירות שנויות במחלוקת, "נראה שאין לה שום עניין בכשרות, והיא מתבטאת בגסות רוח. את הרפורמה הזו צריך להוביל מתוך אהבת הכשרות, ולא מתוך שנאת הרבנות", כתב הרב נבון.

בינתיים בוועדה בכנסת תוקפים את יו"ר הוועדה. סגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת יעקב מרגי בביקורת קשה כלפי יו"ר הכנסת מיקי לוי ויו"ר ועדת הרפורמות יוליה מילנובסקי בעקבות אמירתה המקוממת "כי תכנס באמא של הרבנות". ח"כ מרגי אמר: "מילנובסקי לא נכנסה רק ברבנות, היא נכנסה גם בתקנון הכנסת ובתהליך החקיקה, עליתם עם D9 על תקנון הכנסת והייעוץ המשפטי".


(הפגנה עם שרימפסים נגד רפורמת הכשרות).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן