"חבורה של דיקטטורים" האופוזיציה מגישה אלפי הסתייגויות על התקציב

סוער בוועדות הכנסת: אחרי אלפי ההסתייגויות שהגיש ח"כ קרעי על רפורמת הכשרות, גם בוועדת הכספים חזרה אופוזיציה להילחם עם לא פחות מ-22,100 הסתייגויות לחוק התקציב | בקואליציה מנסים לבלום את המבול

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/10/21 19:26 כ בחשון התשפב

"חבורה של דיקטטורים" האופוזיציה מגישה אלפי הסתייגויות על התקציב
הקואליציה מאיישת את הוועדה, צילום: ללא

האופוזיציה חזרה לוועדות הכנסת ועושה הכל על מנת לבלום את התקציב. אחרי שמאתמול סוער בוועדה לשירותי דת יהודיים בעקבות אלפי הסתייגויות שהגיש ח"כ שלמה קרעי, כעת גם בוועדת הכספים הצטרפו לחגיגה כשחבר הכנסת ינון אזולאי הגיש ליו"ר אלכס קושניר 22,100 הסתייגויות לחוק התקציב.


(ח"כ אזולאי מגיש למעלה מ-22 אלף הסתייגויות).

בוועדה לשירותי דת מוסיף להיות סוער. לאחר שלא הגיעה להסכמות עם חברי האופוזיציה בוועדה, יו"ר הוועדה קבעה סדרי דיון להמשך ההצבעות על חוק הכשרות: 5 שעות לאלפי ההסתייגויות שנותרו, זאת לאחר שעד כה הצביעו בוועדה רק על 70 מתוכם.

ח"כ מהאופוזיציה תקפו את ההחלטה במילים קשות. ח"כ שלמה קרעי אמר בכעס: "הגשנו 22000 הסתייגויות אתמול עד למועד שנדרש. ניגשו אליי למליאה וביקשו שאוריד זה ל400 הנמקות והסתייגויות. הסכמתי וישיבתי עד שעה מאוחדת לפנות בוקר לבחור את מה שהיה לי חשוב. בשעה 10 התחיל הדיון והתברר שבברוטליות מחקו את כל ההסתייגות על איחור של דקה שלי לוועדה. אתם רומסים את הדמוקרטיה. זה חסר תקדים. חבורה של דיקטטורים  כל מי שאישר זאת. יירשם בספר הזיכרונות הבושה שעשיתם לבית הזה".

יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי נמקה את החלטתה ואמרה: "עשיתי מאמצים ניכרים בהפסקות הדיון ולא הצלחתי להגיע להסכמות. חלק מהצעות החוק אינן ענייניות ולאור העובדה שבשש שעות נומקו 60 הסתייגויות, אמשיך בנוהל החריג המוקנה לי בתקנון הכנסת. קבעתי את סדרי הדיון: חצי שעה לשאר ההסתייגויות של ח"כ אורי מקלב, ח"כ יעקב אשר וסיעת יהדות התורה, שעה וחצי לח"כ אבי מעוז וסיעת הציונות הדתית ולגבי ח"כ שלמה קרעי בשם סיעת הליכוד, על אף שהן נדחו עם תחילת הדיון – לפנים משורת הדין יינתן לו להציג במשך שעה וחצי 112 הסתייגויות".