עם שרימפס ועכברים: מפגינים מוחים על מהפכת הכשרות

מחוץ לביתו של מתן כהנא עמדו עשרות מפגינים ומשגיחי כשרות, וטיגנו חסילונים ופירות ים, זאת במחאה על הרפורמה שמציג השר בתחום הכשרות. "כהנא ואיווט רוצים להביא רפורמה שתגרום לציבור ענק להיכשל באכילת מאכלות אסורים, ממש טריפות ונבלות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/10/21 19:03 יט בחשון התשפב

עם שרימפס ועכברים: מפגינים מוחים על מהפכת הכשרות
צילום: ללא

המחאה נגד מהפכת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא הגיעה לשיאים חדשים היום (ב'), כאשר עשרות משגיחי כשרות הגיעו לביתו במושב בית גמליאל וטיגנו שרימפסים בפומבי. בנוסף, המפגינים הגיעו למקום עם כלובי עכברים וארנבות כשעליהם תלויות תעודות כשרות בהשגחת "מתן כהנא ואיווט ליברמן".

כחלק מהמחאה המפגינים מטגנים שרימפסים ופירות ים בסמוך לביתו של השר במטרה להמחיש כי אם אכן תאושר רפורמת הכשרות הדבר יגרום לפגיעה ממשית ומיידית באיכות הכשרות ועלולה להוביל למצב שבו בשר טרף יימכר בכל סופר במסווה של כשרות פרטית.

צילום: ללא

ההפגנה במקום מתקיימת בטענה כי הרפורמה הצפויה בשוק הכשרות תגרום "אסון על ציבור שומרי הכשרות ותגרום לפילוג שלא ניתן יהיה לאחות בין כלל הציבור היהודי בישראל". בנוסף, יחד עם המפגינים מוחים עוד עשרות משגיחי כשרות שעלולים לאבד את פרנסתם בעקבות הרפורמה שתוציא את הכשרות לגופים פרטיים.

הרב דרור אריה, יו"ר תנועת חזון אמר: "יהודים לאורך ההיסטוריה הסכימו לוותר על חייהם כאשר נכפה עליהם לאכול בשר לא כשר, וכעת כהנא ואיווט רוצים להביא רפורמה שתגרום לציבור ענק להיכשל באכילת מאכלות אסורים, ממש טריפות ונבלות לפיהם של מיליוני אזרחי מדינת ישראל.  איש לא יוכל לסמוך על אחיו, אחד האיסורים החמורים בתורה הקדושה שלנו עלול להתפורר בחסות הסכמים קואליציוניים. אנחנו נעשה הכל כדי להפיל את החוק הרע הזה".