פרסום ראשון התפרצות קורונה במחנה מעיינות האומה | 400 נערות בבידוד

הנערות שנרשמו למחנה המבוקש לא שיערו שכך הן יסיימו אותו. אחת הנערות במחנה המיועד לבנות המגזר התגלתה כחיובית לקורונה ושלחה 400 בנות לבידוד, מתוכן שמונה נדבקות חדשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 12:01 יט בתמוז התשפא

התפרצות קורונה במחנה מעיינות האומה | 400 נערות בבידוד
לימודים בתקופת הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

מחנה הקיץ "מעיינות האומה" מתקיים כבר עשרות שנים ונחשב למחנה בנות מבוקש ביותר במגזר הדתי לאומי. המחנה נפתח השנה ללא מגבלות הקורונה והמחזור הראשון, לבוגרות כיתה ז', התקיים בשבוע שעבר. החוויות מהמחנה התחלפו בתחושות קשות בעקבות התפרצות קורונה חמורה במחנה הנוער.

לאתר כיפה נודע כי אחת הבנות שהייתה בסמינריון פיתחה תסמינים לנגיף במהלך הימים האחרונים ונשלחה לבדיקת קורונה, בבדיקה התברר שהנערה חיובית לקורונה וההשלכות היו גדולות במיוחד. כל משתתפות המחנה, 400 נערות, נשלחו לבידוד של שבועיים במקום להנות מתחילתו של החופש הגדול. הבנות בבידוד עורכות בדיקות קורונה ועד כה התגלו כשמונה נערות מאומתות שככל הנראה נדבקו מאותה נערה, חלקן מהעיר לוד ומהיישוב טלמון. 

הנערה המאומתת פיתחה תסמינים כבר במהלך המחנה ונשלחה לביתה בעקבות התסמינים, שם בצעה את הבדיקה שהתבררה כחיובית. בשל ההתפרצות המחודשת של הקורונה ולקראת המחזורים הבאים של הקייטנה, הנהלת "מעיינות האומה" שלחה להורים מכתב בו דרשו כי לפני הגעה למחנה על כל משתתפת להציג בדיקה שלילית או הצהרת בריאות שימלאו ההורים. לפי ההודעה השתתפות במחנה לא מותנית בתשובה שלילית.

עוד נכתב להורים מטעם הנהלת המחנה כי: "אנו מבקשים בכל לשון של בקשה מכולם לגלות משנה זהירות בהתחשב בכך שמגיעות בנות ממקומות שונים ולא לשלוח את הבת למעיינות במידה ויש חשש או אפילו ספק קל שהיא הייתה בסביבת חולה קורונה או שיש אדם בבידוד בבית".

מטעם מעיינות האומה נמסר בתגובה לפרסום כי: "סמינריון מעיינות האומה מתקיים כ-40 שנה ב"ה בהצלחה. מחזור א' של הסמינריון נפתח בשלב בו לא היו הגבלות קורונה. מרגע שבו ההנחיות לעטיית מסיכה נכנסו לתוקף הן נשמרו. מחזורי הסמינריון הבאים מתקיימים על פי הנחיות משרד הבריאות. אנו מאחלים רפואה שלמה ומהירה לחולים ולכלל עם ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן