הקורונה חוזרת | מחצות: 271 חולים חדשים, 27 במצב קשה

משרד הבריאות מדווח על עלייה במספר הנדבקים ביחס לתחילת השבוע. בבתי החולים נפטר אדם אחד מקורונה ובנתב"ג אזרחים שווים מחו"ל ללא פיקוח. בנט נפגש עם ראשי רשויות: "זה פשע לא להתחסן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 20:46 יח בתמוז התשפא

הקורונה חוזרת | מחצות: 271 חולים חדשים, 27 במצב קשה
מחלקת קורונה, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

הזן ההודי של נגיף הקורונה ממשיך לתת את איתותיו ברחבי הארץ ומספר המאומתים החדשים לא יורד. משרד הבריאות מפרסם היום (ב') את תמונת המצב של הקורונה החל מחצות, אלו הנתונים החדשים מאחורי הנגיף שחוזר אל הישראלים.

213 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לנגיף החל מחצות הנתון משקף כ-41,500 בדיקות שנערכו, שיעור החיוביים עומד על 0.5%. בישראל יש כ-1425 חולים פעילים ומתוכם נמצאים בבתי החולים 43 חולים, 21 מהם במצב קשה. כמו כן כ-15 חולים מונשמים. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הערב. הבשורות הטובות מגיעות מכיוונם של המתחסנים, ביממה האחרונה התחסנו כ-6,872 בני אדם.

זן הדלתא שהחזיר את הקורונה לכותרות הגיע לישראל מחו"ל והובא ע"י השבים מנתב"ג. למרות ביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג והתכנסות קבינט הקורונה אתמול, הפרצה בנתב"ג עדיין פתוחה. בחדשות 12 דווח הערב כי כ-3,000 מהשבים מחו"ל עדיין לא קיבלו תשובה לבדיקת חובה בנתב"ג בעת כניסה ארצה וזאת בחלוף יותר מ-10 ימים מאז נחתו. במשרד הבריאות מתנערים מאחריות וטוענים כי מדובר במאות נוסעים בלבד ומי שלא קיבל תשובה הם אזרחים שתוצאת הבדיקה לקורונה שבצעו היא שלילית. 

היום נפגש בנט עם מספר ראשי רשויות ושוחח איתם על ההתפרצות המחודשת של הקורונה, בנט אמר לראשי הרשויות כי: "אנחנו רוצים שהשלטון המקומי יסייע להוביל את מערך קטיעת שרשרות ההדבקה ולהעביר אליכם מה שאתם צריכים. אתם הרבה יותר טובים בזה והמטרה היא לעשות את הטוב ביותר כדי לשמור על בריאותם של אזרחי ישראל. זה פשוט פשע לא להתחסן".


רוה"מ בנט במסר לבני הנוער.