אפקט עזיבת שקד ובנט: הרב טאו שוקל לתמוך בבית היהודי-האיחוד הלאומי

לאחר שנים שהציבור החרד"לי הדיר את רגליו ממפלגתם של בנט ושקד, ממידע שהגיע ל'כיפה' עלה כי הנהגת ישיבת הר המור צפויה להודיע על החזרת תמיכתה ברשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/12/18 16:03 כב בטבת התשעט

אפקט עזיבת שקד ובנט: הרב טאו שוקל לתמוך בבית היהודי-האיחוד הלאומי
יחזרו לתמוך בבית היהודי-האיחוד הלאומי? הרב טאו והרב שטרנברג, צילום: צחי מאגנזי

אחת התקוות של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, לאור המצב הפוליטי החדש, היא שקהלים חדשים ישובו לחיקם. ממידע שהגיע ל'כיפה' עלה כי בישיבת הר המור, שבנשיאות הרב צבי טאו, שוקלים ברצינות, בעקבות עזיבתם של נפתלי בנט ואיילת שקד, לתמוך ברשימה המאוחדת של שתי המפלגות.

בבחירות הקודמות הדירו רבים מהציבור החרד"לי-שמרני של הציונות הדתית , את רגליהם ממפלגתו של בנט ונדדו למפלגת 'יחד' ולמחוזות חרדיים. כעת, יממה לאחר ששר החינוך ושרת המשפטים הודיעו על עזיבת בית היהודי לטובת הימין החדש, יותר ויותר קולות בסביבתו של הרב טאו קוראים להחזיר את תמיכת הנהגת הישיבה למפלגת הציונות הדתית.

 ברכות בימין. בנט ושקד

בהם עזבו והרב טאו יחזור?  בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב טאו ידוע באמירותיו החריפות נגד בנט והבית היהודי. בשנת 2013 קרא לתלמידיו להפגין נגד התנהלות המפלגה בנושאי דת ומדינה, "צריך לקום, לחסום את כביש אחד, אני לא אומר בצחוק... כולם מפחדים מאדון בנט". רק לפני כחודשיים, לאחר ששר החינוך אמר כי היהדות האידאלית מבחינתו היא זו של המסורתיים, שב נשיא ישיבת הר המור לתקוף אותו וטען כי הוא "יהפוך את כולנו לרפורמים".

בקבוצות וואטסאפ שונות של בוגרי ישיבות הקו רצה, מאז המפץ הפוליטי הגדול של הציונות הדתית, בדיחה תחת הכותרת "הרב טאו תמיד צודק", שבה נאמר כי לאחר שנים שתקפו את הציבור החרד"לי כי הוא "שונה ומוזר", ותמיד מצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, "הערב, ללילה אחד, תוכל להרגיש שצדקת, תלך ברחוב כמו גבר, עם חיוך גדול ורחב, ולב מלא הודיה לנפתלי ואיילת, שבזכותם אתה פתאום מלך. ליום אחד".

עם זאת, יש לציין כי החלטת רבני ישיבות הקו אינה סופית והם צפויים להמתין כדי לבחון האם הבית היהודי והאיחוד הלאומי אכן ירוצו יחד, וכן מי יהיו האנשים שירכיבו את הרשימה.