שאל את הרב | הבטיחו לי בן זכר אבל יש לנו בת

שאלה שהתקבלה במערכת כיפה מתייחסת לסוגיה רגישה בדבר מין העובר. האם יש טעם להתפלל על מין העובר? ומה עושים עם האכזבה כאשר מגלים את ההפך

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/21 12:59 כה בטבת התשפב

שאל את הרב | הבטיחו לי בן זכר אבל יש לנו בת
צילום: shutterstock

"ברוך ה' אשתי בהריון ראשון וזה ממש מרגש", כך נכתב בשאלה שהופנתה לרב, "לפני שהיא נכנסה וגם אחרי, בזמן שהיה מותר, ממש התפללתי לבן. הלכתי ותרמתי והבטיחו לי בן זכר. למדתי בספרים ושיוועתי לזה, רציתי בכל מאודי בן. הייתה לנו שקיפות עורפית ואמרו לנו שזו כנראה בת. 80 אחוז שזאת בת, ויש לי ממש ירידה באמונה בעקבות זאת. אני גם מרגיש רע שאני מאוכזב שזו בת כי הייתי בטוח שזה יהיה בן אחרי כל מה שאמרו לי".

"זה נוראי כי יש אנשים שמשוועים להיכנס להריון ולנו ברוך ה' היה קל. אבל איך מתמודדים עם מצב כזה? אם אנשים שליחים של ה' מבטיחים וזה לא קורה מה הלאה? יש טעם להתפלל בכלל למין הילוד? אם בסופו של דבר הקב"ה מחליט". 

חשוב יותר להתפלל שהלידה תעבור בשלום

הרב אבנר בן יוסף השיב: "אנחנו מתפללים להקב"ה ומבקשים מה שנראה לנו שהכי טוב לנו, וכן פונים לרבנים שיתפללו בעדנו, וזה מבורך. בכל אופן, אסור לנו לשכוח שאין הקב"ה 'עובד אצלנו' ועל כן למרות שהתפללתם לבן, הקב"ה החליט שתהיה לכם בת ובוודאי שיש להקב"ה את הסיבות בטובות והנכונות שלו.

"לעניות דעתי, יותר חשוב להתפלל שהלידה תעבור בשלום על העובר ועלייך, ויצא הילד בריא ושלם, בגופו ובנפשו. חשוב מאוד שתשמחי בבת שתיוולד לכם, וללמוד להודות תמיד על כל הטוב, שהקב"ה עושה איתנו". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן