הבן שלך שונא ירקות? שחרר

הילדים שלנו תמיד יעדיפו נקניקיות שומניות על ברוקולי בתנור, ואנחנו נותרים חסרי אונים אל מול התזונה הגרועה שלהם. הנה ארבעה טיפים שיעזרו לכם לגרום לילד שלכם לשלב ירקות בריאים בכל ארוחה, ורק בלי לחץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/23 13:49 כו בטבת התשפג

הבן שלך שונא ירקות? שחרר
צילום: shutterstock

כולנו רוצים שהילדים שלנו יפסיקו עם השוקולדים והחטיפים ויאכלו בריא, אבל כשאנחנו מגישים להם ברוקולי או תרד בצלחת הם לרוב משאירים את רובו שלם ואוכלים רק את האורז שעל ידו. אין ספק שגם אנחנו היינו מעדיפים לאכול המבורגר וצ'יפס לכל ארוחת צהריים, אבל בניגוד לילדים אנחנו מבינים שגם הבריאות חשובה. לשם כך אספנו בשבילכם טיפים שיעזרו לכם לגרום לילדים לאכול אוכל בריא, והכי חשוב, בלי פאניקה. 

תוציאו את הבאסה

הרבה פעמים, מרוב נואשות שהילד יכניס לפה משהו ירוק, אנחנו הופכים את האוכל הבריא למבאס. "תאכל כף מהמרק, תקבל שוקולד" זה השוחד המועדף עלינו. הבעיה היא, שברגע שאנחנו הופכים את האוכל הבריא למשהו שמקבלים עליו פרס, הוא אוטומטית הופך ל"עונש" מבאס. תהפכו את האוכל הבריא לחגיגה: תכינו קערה מפנקת של ירקות חתוכים ושימו סרט בטלוויזיה, שימו תותים במקפיא ותפנקו את הילד כשהוא חוזר מהגן, תנו לו תחושה שהאוכל הבריא הוא הפרס.

צילום: shutterstock

שנו צורה

אם הילד הספיק לפתח אנטי למאכלים הירוקים, לא חייבים להגיש לו אותם בדיוק כפי שהם. תהפכו את האוכל הבריא למשהו שיזכיר לילד דברים שהוא אוהב: תחביאו את הקישוא בצ'יפס קישואים, תהפכו את המג'דרה לקציצות עדשים ובמקום עוגת שוקולד תגישו עוגת גזר עסיסית. הצורות הנחמדות יגרמו לילד לראות באור אחר את הירקות הבריאים ולהפסיק להתנגד אליהם.

צילום: shutterstock

ארוחה משפחתית

תרגילו את הילד, כבר מגיל קטן, שכולם אוכלים את אותו הדבר. אין אוכל לקטן ואוכל לגדולה, יש מספר מאכלים שמוגשים לשולחן וכולם אוכלים מהם. כך כשהילד יראה שכולם אוכלים סלט ליד הפסטה, גם אבא וגם סבתא, הוא יתרגל לתרבות אכילה אחרת ויפסיק לבקש קורנפלקס עם חלב באמצע הארוחה. 

צילום: shutterstock

לא להכריח

ממש כמו בסעיף על הבאסה, אסור להפוך את האוכל הבריא לשנוא על הילד. אם השקעת והכנת חטיפי כרובית, ארגנת ארוחה משפחתית ועברת על כל הסעיפים, ועדיין הילד מתנגד נחרצות: אל תכריחו אותו. אם תדחפו לילד את האוכל בכוח, זה גם יביא לכעס ותסכול וגם יגרום לו לנצור את הירק הבריא כחוויה שלילית שהוא לא ירצה לחזור אליה. לפעמים צריך גם לדעת לשחרר, ולהבין שבסוף הילד יגדל, ולא יאכל שניצל תירס לנצח.

צילום: shutterstock