3 מסרים שהילדים שלכם צריכים לשמוע כל יום

מדי יום אנחנו נוהגים לדבר בלי סוף עם ילדינו הרכים. זה מותר, זה אסור, בוא לכאן ואל תלכי לשם. הנה שלושה מסרים חיוביים שחשוב להעביר להם באופן קבוע, וכן, גם אם ברור שאנחנו אוהבים

חדשות כיפה יעל שוורץ 01/12/22 08:53 ז בכסלו התשפג

3 מסרים שהילדים שלכם צריכים לשמוע כל יום
צילום: shutterstock

1. אני אוהב אותך

מה זה ברור שאני אוהבת את הילד שלי. נכון שזה ברור, אבל כדאי להגיד כל יום בתוספת חיבוק ברגע המתאים כדי שזה יהיה אותנטי ולא מאולץ. חשוב שהילדים שלנו ישמעו שאנחנו אוהבים אותם. והייתי מוסיפה גם: אתה חשוב לי. 

כשילד מרגיש שהוא אהוב, חשוב, יקר, משמעותי – זו המתנה הטובה ביותר שאתם יכולים להעניק לו. באמת שלא צריך יותר מזה. זה יאפשר לילד להיות בטוח בעצמו, אהוב, רגוע. לדעת שרואים אותו, שהוא משמעותי, וכך מתאפשר לו להיות פנוי לצמיחה ולמידה

להבדיל מילד שלא מרגיש אהוב ושייך למשפחה – הוא יעשה הכל ויתאמץ שעות נוספות רק כדי לגרום לכם להרגיש שתראו אותו. ולצערי , הרבה פעמים הוא יפנה להתנהגות שלילית. כאילו הוא אומר לעצמו בלב : "לא רואים אותי? לא מתייחסים אלי? אין בעיה, אז אני אדאג שיראו אותי", ואז תגיע התנהגות שלילית שתחייב אותנו לתגובה ולנתינת תשומת לב. רוצים לשנות את זה? מוזמנים להיות איתי בקשר.

2. אני גאה בך

אבל לא סתם כך. אלא להמשיך את המשפט ולהסביר על מה אתם גאים בו. אולי על זה שהתאפק, שחיכה בסבלנות, שהצליח לוותר, שהתחשב באחר, ששיתף פעולה

דוגמאות למשפטים: דוגמה למשפט שאומר לילד שאני רוצה לחזק אצלו את העצמאות שלו והיכולת להפעיל את עצמו בכוחות עצמו ולא להיות תלותי בהוריו: "יונתן, אני שמה לב שכבר כמה דקות אתה משחק לבד בכוחות עצמך, נעים לי לראות איך אתה מעסיק את עצמך כל כך יפה, אני ממש גאה בך".

דוגמה נוספת הפעם לילדה שאני רוצה לחזק אצלה את ערך ההקשבה להורים: "מיכלי, היה לי מאד נעים היום כשקראתי לך להגיע לארוחת הערב את הגעת מהר, אני ממש גאה בך על זה". המטרה, לשים את הפוקוס על החיובי, על הערך וההתנהגות שאני רוצה להעצים ולחזק. 

3. תודה על העזרה

להיות בהודיה. הילד עוזר, לא לקחת את זה כמובן מאליו. "אבל יעל, הילד שלי די מפונק ולא עוזר בכלום" (אפשר לשנות את זה) ועדיין, גם ילד מפונק שלא מתורגל בעזרה ובנתינה אלא בעיקר בקבלה, גם לו יש רגעים בהם הוא יעזור. זה בדיוק הזמן להיות בהודיה. שימו פוקוס ותשומת לב על הערכים וההתנהגויות שאתם רוצים לעודד במשפחה שלכם. אם חשוב לכם שהילדים ילמדו לתרום ולעזור – זה הזמן להתחיל לעודד כל נתינה ועזרה. 

דוגמאות למשפטים מחזקים: 

"תודה שעזרת לי להוריד מהשולחן" 

"תודה שעזרת לי לפרק את השקיות של הסופר – היה לי כיף לעשות את זה יחד איתך ובזכותך הבית יהיה מאורגן ומסודר יותר"

"תודה שהבאת לאח שלך את המוצץ, בזכותך עכשיו הוא רגוע יותר" 

מאחלת שתתחילו לאמץ את המשפטים האלה בכל יום על בסיס קבוע ועקבי. ההתמדה כל כך חשובה כאן ואין לי ספק שתתחילו להרגיש את השינוי באווירה המשפחתית. בהצלחה.

יעל שוורץ, הלוחשת לגננות ולהורים, יועצת חינוכית בכירה (M.A.) מדריכת הורים אישית בכירה מעל ל-30 שנה ומרצה. כתבה את שיטת מהורים מתוסכלים להורים מנהיגים. מנהלת מועדון הורים ייחודי להורים שרוצים להיות הכי טובים שהם יכולים. נייד : 0543455683  מייל: schwartzyael67@gmail.com