חזרה לשגרה כך תצליחו לשכנע את הילדים ללכת לגן אחרי החגים

ימי החג העליזים המלאים בפעילויות ואירועים משפחתיים כבר חלפו ורובנו חוזרים לשגרה עמוסה. גם הילדים הרכים שבים לשגרת יומם בגן עם החברים והנה הטיפים שיקלו עליכם וגם עליהם את החיים

חדשות כיפה יעל שוורץ 18/10/22 17:58 כג בתשרי התשפג

כך תצליחו לשכנע את הילדים ללכת לגן אחרי החגים
צילום: shutterstock

רובינו מודעים לתופעת "החזרה לשגרה" לאחר החגים וחווים אותה שנה אחר שנה. אנחנו המבוגרים מכירים את לוח השנה ויודעים מראש מה הולך לקרות. אבל הילדים הצעירים, שלא חוו זאת שוב ושוב, צריכים להתמודד מחדש עם החזרה למסגרות החינוך אחרי חופשת חג ארוכה עם המשפחה. 

הבדל משמעותי בין תקופת החגים לחופשת הקיץ הארוכה הוא שמשפחות רבות נוהגות לבלות זמן רב ביחד במהלך החגים, בניגוד לחופש הגדול כאשר ההורים עובדים כרגיל ופחות נוכחים בחיי היומיום של הילדים. ההבדל הזה רק מגביר את הקושי אחרי החגים. 

אז כיצד נוכל לעזור לילדים לחזור לשגרה בצורה קלה יותר?

1. להכין אותם מראש 

שיחת הכנה טובה מומלצת באופן כללי בכל משפחה לפני עריכת שינויים. נשוחח ונסביר כי החגים הסתיימו ואנחנו חוזרים לג ונמנה נקודות חיוביות: תחזור לחברים שהתגעגעת אליהם, תחזור לצוות הגן שמחכה לך והתגעגע אליך, חזרה למשחקים ולפעילויות שאתה אוהב.

2. לבחור תמונות 

אפשר לבחור יחד עם הילד שתי תמונות שמייצגות את החוויות שהוא עבר בחופשה, לראות שהוא ידע לספר מה רואים בתמונה) ולשלוח איתו לגן את התמונות. הרבה מאד גננות נותנות מקום לסיפורי הילדים וזו דרך נהדרת לחבר אותו לגן חזרה ולחברים. אם אין תמונות אפשר לצייר ציור ולשלוח לגן. כתבו את החוויה שהילד מספר וצרפו את הטקסט הכתוב לציור.

3. חברים אחר הצהריים 

הפגישו את הילדים עם חברים מהגן אחר הצהרים או גשו לגינה הציבורית בה מתאספים חלק מילדי הגן. הדבר יקל עליו את החזרה. חשוב לי לציין, אחרי החגים אנחנו נצפה בהתנהגויות שונות של ילדים כאשר הם יחזרו לגן. מילדים שירוצו בשמחה לגן ועד לילדים שיחוו רגרסיה ולא ירצו לחזור. אם הילד שלכם יתקשה בחזרה אל הגן, אל תלחצו. חשוב לכבד את הרגשות שלו. לא לבקר, להתאכזב או לכעוס, אלא לכבד את הקצב שלו. 

יחד עם זאת, אני ממליצה להעביר לו מסר של מסוגלות (ולא רחמים: "מסכן, קשה לך") מסר שאומר: "אני מבינה שאתה חושש, אבל אני יודעת שאתה מסוגל לזה" ואז לתזכר אותו בדברים הטובים שיש בגן. בעיקר להזכיר שהוא כבר עבר הסתגלות ממש לא מזמן ועמד בה. ואם הוא הצליח בתשרי, הוא מסוגל גם עכשיו. שימו פוקוס על היכולות שלו, הכוחות שלו ועל זה שאתם סומכים עליו והקפידו לעודד אותו. העבירו מסר של מסוגלות, היו עקביים ונחושים – ובמהרה הכל יעבור ויכנס לשגרה.

יעל שוורץ, הלוחשת לגננות ולהורים, יועצת חינוכית בכירה (M.A.) מדריכת הורים אישית בכירה מעל ל-30 שנה ומרצה. כתבה את שיטת מהורים מתוסכלים להורים מנהיגים. מנהלת מועדון הורים ייחודי להורים שרוצים להיות הכי טובים שהם יכולים. נייד:0543455683  מייל: schwartzyael67@gmail.com.