הארגון הבינלאומי תקף את אלמוג בוקר - עיתונאי חדשות 12 יצא להגנתו

לאחר שאלמוג בוקר פירסם כי חטוף הוחזק בבית של מורה אונר"א, הארגון דרש ממנו להוריד את הפרסום עקב חוסר בראיות | חיים אתגר יצא להגנתו: "אונר"א הם שצריכים להתנצל, במקום זה הם תוקפים עיתונאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 12:59 כא בכסלו התשפד

הארגון הבינלאומי תקף את אלמוג בוקר - עיתונאי חדשות 12 יצא להגנתו
אלמוג בוקר, צילום: רשת 13

החטופים שחוזרים משבי חמאס מספקים עדויות כואבות על הזמן שהוחזקו ברצועת עזה. אחד החטופים חשף כי הוחזק בבית של מורה של אונר"א, ארגון מטעם האו"ם, ועיתונאי חדשות 13 אלמוג בוקר פירסם את הדבר בחשבון הטוויטר שלו.

אחרי הפרסום, בוקר קיבל דרישה מאונר"א להוריד את הפוסט. להגנתו יצא איש ערוץ 12, חיים אתגר, שזעם: "אחד השיאים. במקום להתנצל אונר"א דורשים מאלמוג בוקר למחוק פרסום שלו על עובד שלהם שהחזיק חטוף בשבי. לא ייאמן, אונר"א הם שצריכים להתנצל, במקום זה הם תוקפים עיתונאי".

בוקר פירסם עדות של חטופים, אונר"א דרשה להוריד את הפוסט

העיתונאי אלמוג בוקר פירסם בעקבות עדות החטופים, "בלתי מעורבים אומרים לנו, נכון? אז תקראו טוב את הסיפור הזה. אחד החטופים שהוחזק 50 יום בעליית גג של בית אצל מורה של אונר"א. כמעט ולא סיפק לו אוכל ותרופות", כך פרסם בוקר.

אונר"א בתגובה לציוץ דרשה מבוקר להוריד את הפוסט עקב חוסר בהוכחות. הם פירסמו בזעם כי "אונר"א עקבה אחרי פוסט של עיתונאי ישראלי בפלטפורמת המדיה החברתית X. הפוסט טוען שיש קשר לכאורה בין בן ערובה ישראלי המוחזק בעזה לבין מורה בבית ספר של אונר"א. העיתונאי לא סיפק מידע נוסף על טענה זו. בהיעדר מידע אמין לתמיכה בטענה זו, אונר"א מבקשת מהעיתונאי למחוק מיד את הפוסט".

"מקווה שאונר"א מתייחסת לזה ברצינות יותר מאשר הגניבה של חמאס מהמלאים שלו"

"זו לא 'טענה'. זו עדות ניצול, חטוף שהיה בשבי חמאס", הדגיש בוקר בתגובה, "עדויות נוספות מגיעות. בעוד שחמאס מחזיק 136 בני ערובה ישראלים בעזה, אני לא יכול לשתף מידע שעלול לסכן אותם או לזהות את הניצול. אני מקווה שאונר"א מתייחסת לזה ברצינות רבה יותר מאשר הגניבה של חמאס מהמלאים שלו וניצול לרעה של המתקנים האזרחיים שלו לפעילות טרור".