עדות החטופות מחקירות חמאס: הופעל עלינו כוח פיזי

נשים שנחטפו והוחזקו בשבי חמאס, מעידות כי במהלך השבי נחקרו על ידי המחבלים תוך כדי שהם מפעילים עליהן כוח פיזי, כשהם מנסים להשיג מידע על שירותן הצבאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 09:57 כא בכסלו התשפד

עדות החטופות מחקירות חמאס: הופעל עלינו כוח פיזי
מנהרות חמאס, צילום: Attia Muhammed/Flash90

במסגרת עסקת שחרור החטופים חזרו בשבוע האחרון נשים רבות משבי חמאס, וכעת העדויות מתקופת השבי מתחילות להחשף. החטופות סיפרו כי מחבלי חמאס חקרו אותן על שירותן הצבאי, לעיתים תוך כדי הפעלת כוח, כך מדווח דורון קדוש.

החטופות הישראליות מעידות כי מחבלי חמאס חקרו אותן במהלך תקופת השבי שלהן, כשהם מתעניינים בעיקר במה עשו במהלך שירותן הצבאי. הן מספרות כי נחקרו באריכות, וחלקן אף דיווחו כי הופעל עליהן כוח פיזי כדי להוציא מהן כמה שיותר מידע. בנוסף חמאס חקר בנפרד נשים שמכירות זו את זו, ושאל כל אחת על השירות הצבאי של חברתה במטרה להצליב את המידע ולבדוק את אמינות הדברים. נזכיר כי 19 נשים נוספות מוחזקות עדיין בשבי החמאס.

עדות של אחת החטופות על תנאי החזקתה בשבי החמאס

במסגרת העדויות שהצטברו סיפרה למשל דניאל אלוני, ששוחררה בפעימה הראשונה של עסקת החטופים על תנאי החזקתה בשבי חמאס: "זה היה סרט אימה. אתה מרגיש שאתה רוצה לצבוט את עצמך ולהתעורר מהסרט הזה. אני מדברת ואני רועדת, זה היה מבעית. אין סדרים, אין כלום. ישנים, אוכלים. כל יום נוסף שעובר הוא נצח שלא נגמר. אנשים יכולים למות כי החליטו פשוט לרצוח אותם".