יעל שלביה: "באולפנה אמרו שאני לא מייצגת אותם"

הדוגמנית המצליחה ובת זוגו של הזמר עומר אדם, ידועה כמי שהגיעה מבית דתי ואף למדה באולפנה. עתה, כשהיא במקום אחר בחיים היא נזכרת בימי האולפנה ומגדירה את הדברים שלא תעשה בחיים: "יום אחד אתחתן ואביא ילדים לעולם, שיגדלו בבית מסורתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/23 12:31 א באלול התשפג

יעל שלביה: "באולפנה אמרו שאני לא מייצגת אותם"
יעל שלביה, " יום אחד אתחתן ואביא ילדים לעולם, שיגדלו בבית מסורתי", צילום: שי תמיר

יעל שלביה הפכה בשנים האחרונות לאחת הדוגמניות המצליחות בישראל, הדבר בולט דווקא בגלל הרקע בו גדלה כנערה דתיה בנהריה. בראיון ל"ישראל היום" שיתפה שלביה בזכרונות עבר מהאולפנה ומהיחס לו זכתה שנים אחרי שסיימה ללמוד במוסד. שלביה שיתפה גם מדוע סירבה לשחק בסדרה המצליחה והגדירה את הגבולות שהיא לעולם לא תחצה.

"מבחינתה רק מי שנשארה דתייה מייצגת אותם"

שלביה שיתפה באירוע שקרה לה בזמן שצילמה את הסדרה "מחוברים": "נכנסתי לאולפנה עם מצלמה ורציתי לדבר קצת עם המורות. פגשתי שם יועצת חינוכית שאסרה עלי לצלם בטענה ש'אני לא מייצגת אותם'. שאלתי אותה 'למה אני לא מייצגת אתכם? אני בוגרת המקום הזה, התעקשתי ללמוד פה, התעקשתי להישאר בשביל להמשיך ללמוד בבית ספר דתי, למרות שיכולתי לעבור לחילוני', אבל מבחינתה רק מי שנשארה דתייה מייצגת אותם - ואני לא מייצגת".

עומר אדם

עומר אדם, בן הזוג של שלביה. צילום: דוד כהן / פלאש 90

בהמשך הוסיפה עוד זיכרון, מהפעם הראשונה שיצאה בפומבי עם מכנסיים: "זה יישמע דרמטי, אבל מי שעברה את זה יכולה להזדהות איתי. כנערה תמיד הייתי הולכת עם חצאיות, ומכנסי ג'ינס היו הצעד הראשון בהתפתחות שלי. כשהייתי בת 12 קיבלתי מכנסי ג'ינס והייתי הולכת למקומות שהם לא מסגרות שקשורות לבית הספר, עד שיום אחד החלטתי ללבוש את הג'ינס למפגש עם החברות מהאולפנה. התגובה שלהן הייתה כל כך מוזרה, זה מסוג האירועים שאני זוכרת עד היום".

"זה לא קשור לאם אני בזוגיות או לא"

שלביה שיתפה בראיון לערן סוויסה מדוע סירבה להצטלם לעונה השנייה של הסדרה המצליחה "בלקספייס" ואמרה: "אם הייתי עושה את זה בלי להיות שלמה עם זה, ואז זה בחוץ לנצח, הייתי מצטערת כי זו לא באמת אני. אלה המקומות שאני שואלת את עצמי איפה הגבול שלי. זה לא קשור לאם אני בזוגיות או לא, אלא פשוט לא מתאים לאישיות שלי. יום אחד אתחתן ואביא ילדים לעולם, שיגדלו בבית מסורתי, ואלה לא דברים שהייתי רוצה שיהיו שם".