סערה בעקבות תקיפת הנוסע החרדי: "מקווה שיוכל למחול לה"

המקרה על הצעיר החרדי שנסע לתומו באוטובוס וספג מתקפה מילולית מכוערת לא הותיר את נבחרי הציבור אדישים. גנץ ביקש לזכור שכולנו אחים, ואמיר אוחנה הזמין אותו להיות אורח הכבוד בכנסת | יעל צין: "איזו בושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 16:41 ל בסיון התשפג

סערה בעקבות תקיפת הנוסע החרדי: "מקווה שיוכל למחול לה"
בני גנץ | , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אנטישמיות במרכז הארץ: הצעיר החרדי שרוליק הירש שנסע היום (ב') באוטובוס בהוד השרון ודאי לא תיאר לעצמו כיצד תיגמר הנסיעה. לאחר שאחת הנוסעות החלה לתקוף אותו מילולית ולהאשים אותו בכך שלא שירת בצה"ל, למרות שמדובר בקצין בצנחנים, התגובות הסוערות של פוליטיקאים ועיתונאים לא איחרו להגיע, וכולם מיהרו להביע תמיכה באותו צעיר ישראלי, שזכותו לחבוש כיפה וללבוש שטריימל במרחב הציבורי, שוב הוטלה בספק. 

נוסעת מאשימה צעיר חרדי באוטובוס

יו"ר המחנה הממלכתי והשר לשעבר, חבר הכנסת בני גנץ, הסביר כי לא משנה איפה הוא שירת בצבא. "הסרטון של הצעיר החרדי באוטובוס, פוצע. זה לא משנה איפה אדם שירת או האם הוא שירת, או מה אנחנו לובשים והאם ולמי אנחנו מתפללים - כדאי שנזכור שכולנו אחים. אני מקווה שהנוסעת תמצא את הדרך להתנצל בפניו ושהוא ימצא את המקום למחול לה". 

מוזמן להיות אורח כבוד בכנסת 

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שיתף את הסרטון בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ישראל יהונתן הירש, עם ישראל מוקיר אותך, מחבק אותך ואוהב אותך. האנטישמיות שחווית אין לה מקום באף מדינה בעולם, קל וחומר בבית הלאומי של העם היהודי, מדינת ישראל. יש לי הזכות להזמין אותך להיות אורח הכבוד שלי בכנסת, יחד עם המשפחה או מי שתרצה, ואני מקווה שתענה להזמנה". 

אשת התקשורת יעל צין ביקשה להציף דווקא נושא אחר: "ובואו נגיד שהוא לא לוחם ביחידה מובחרת ובואו נגיד שהוא לא סרן במילואים ובואו נגיד שהוא לא עו"ד בשירות המדינה גם אז, אסור לדבר ככה! נקודה. ועוד במדינת ישראל - מדינת היהודים. איזו בושה".