נוסעת תקפה חרדי באוטובוס - התשובה הותירה אותה ללא מילים

אישה שתקפה צעיר חרדי על כך שלא נושא בנטל במהלך נסיעה באוטובוס, לא תיארה לעצמה על מי היא נפלה: "נשמה, אני סרן במילואים באחת מסיירות החי"ר הכי טובות בצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 14:24 ל בסיון התשפג

נוסעת תקפה חרדי באוטובוס - התשובה הותירה אותה ללא מילים
שרוליק הירש, צילום: צילום מסך

שרוליק הירש, צעיר חרדי נסע באוטובוס בעירו, הוד השרון, כשאישה החלה לתקוף אותו מילולית ולהאשים אותו בכך שלא שירת בצה"ל. להירש, קצין בצנחנים ועו"ד בשירות המדינה, שכבר ספג הערות דומות בחייו, נמאס לשתוק: "זה פשוט לא מקובל ולא בסדר שאת ככה שופטת אנשים", ענה לה. "אני עשיתי צבא, ומאמין שיותר ממך. העובדה שאת שופטת אותי מול כל האוטובוס ואומרת לי אם עשיתי צבא או לא - בגלל שאני חובש כיפה, זה לא מקובל ולא בסדר".

"אני יכול ללכת עם שבעה שטריימלים. זו דמוקרטיה"

למרות תשובתו, אותה אישה לא נרגעה. ושאלה אותו מדוע הוא בכלל חובש כיפה: "אני חובש כיפה כי זו אמונתי וזו זכותי, אני גר פה בהוד השרון וזכותי לנסוע באוטובוס פה", אמר הירש: "וזה לא יאומן שכל פעם שאני נוסע באוטובוס בעיר בה אני גר אני צריך לקבל כזאת קריאה. נשמה, אני סרן במילואים באחת מסיירות החי"ר הכי טובות בצה"ל", חשף. 

עוד המשיך ואמר: "זכותי ללכת איך שאני רוצה, עם השטריימל ועם הכיפה ועם חולצה לבנה ואם אני רוצה אני יכול ללכת עם שבע שטריימלים. זו דמוקרטיה", אותה אישה עדיין לא השתכנעה, ואמרה: "מה זה, כת האיימיש?".

"את תתבזי על איך שאת מתנהגת. אני במדינת ישראל אתבייש ללכת עם כיפה ועם פיאות? זו לו כת. את תחיי איך שאת רוצה במדינת ישראל, ואני אחיה איך שאני ארצה" ענה הצעיר בזעם. "אני יושב פה בשקט את יוצאת עליי שאני עם כיפה".

מוזמן להיות אורח כבוד בכנסת 

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שיתף את הסרטון בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ישראל יהונתן הירש, עם ישראל מוקיר אותך, מחבק אותך ואוהב אותך. האנטישמיות שחווית אין לה מקום באף מדינה בעולם, קל וחומר בבית הלאומי של העם היהודי, מדינת ישראל. יש לי הזכות להזמין אותך להיות אורח הכבוד שלי בכנסת, יחד עם המשפחה או מי שתרצה, ואני מקווה שתענה להזמנה".