עמית סגל: זה השר הכי פופולרי בממשלה

הפרשן הבכיר כותב בטורו השבועי על מעמדו החדש של שר הביטחון, שבתוך חודשיים הפך משר מודח לשר החזק בממשלה. וגם על הדילמה: איך והאם להעביר את מערך מטוסי הקרב של חיל האוויר להישענות בעיקר על מערך הקבע

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/23 13:08 כ בסיון התשפג

עמית סגל: זה השר הכי פופולרי בממשלה
עמית סגל, הקאמבק של גלנט, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אם הייתם שואלים לפני חודשיים את הישראלי הממוצע, מי השר בעל המעמד הכי חלש במשלה, ככל הנראה התשובה הייתה אחת - יואב גלנט. אך שני חודשים אחרי, מבצע אחד ורפורמה משפטית בהשהייה, הפך גלנט לשר החזק בממשלה. הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" כי "גלנט יצא מהמשבר במעמד מחוזק, כשר הפופולרי ביותר בממשלה, וזה שבאופן פרדוקסלי מעמדו הוא היציב ביותר".

גלנט בלם הסכמות עם המחנה הממלכתי

סגל מסביר כי הנאום של גלנט בזמנו, עלה בקנה אחד עם דעתו על התוצאות האפשריות של סרבנות הטייסים, אם כך, למה זעם נתניהו על גלנט באותה תקופה? סגל מסביר שנתניהו "כעס כי הנאום באותו מוצ"ש בלם הסכמות שכמעט הושגו מול המחנה הממלכתי, אם כי באופוזיציה סבורים שהסכמות כאלה לא היו במרחק נגיעה".

נתניהו, גלנט והרמטכ"ל

נתניהו וגלנט, היחסים השתקמו במהירות. צילום: קובי גדעון /לע"מ

"היום" הוא כותב, "לנתניהו חשוב מאוד להבהיר עד כמה מצוינים יחסיו עם שר הביטחון. גלנט יצא מהמשבר במעמד מחוזק, כשר הפופולרי ביותר בממשלה, וזה שבאופן פרדוקסלי מעמדו הוא היציב ביותר. חודשיים חלפו, והכסא שמתנדנד הוא דווקא זה של שר המשפטים".