עמית סגל עוקץ: "שאפו על המהירות: שלוש שנים מאז נפתחה הבדיקה"

הפרשן הפוליטי עוקץ את המשטרה והפרקליטות לאחר ההודעה על סגירת התיק של חברת המימד החמישי. מוקדם יותר הודיע פרקליט המדינה: התיק נסגר

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 21:47 יג בניסן התשפג

עמית סגל עוקץ: "שאפו על המהירות: שלוש שנים מאז נפתחה הבדיקה"
עמית סגל, עוקץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סגירת התיק נגד המימד החמישי: היום (ג') הודיע פרקליט המדינה עמית איסמן, על סגירת התיק נגד חברת ההייטק והפרשה המסועפת עם המשטרה. סגירת התיק מגיעה לאחר שנים של חקירות והליכים בתוך הפרקליטות. הפרשן הפוליטי עמית סגל עקץ את המשטרה והפרקליטות בחשבון הטלגרם שלו וכתב: "שאפו על המהירות: שלוש שנים מאז נפתחה הבדיקה".

כזכור, פרקליט המדינה החליט היום לסגור סופית את התיק נגד חברת ההייטק בה כיהן גנץ כיו"ר. התיק נסגר לאחר חקירה ממושכת של הרשות לתחרות שבסוף חקירתה העבירה את הכרעת התיק לידי הפרקליטות. הפרשה נחשפה לאחר שב-2016 חשף מבקר המדינה כאז התקשרות בעייתית בין החברה לבין המשטרה.

בני גנץ, תוקף את הקואליציה

בני גנץ, התיק נסגר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההסבר של הפרקליטות

החשד העיקרי האחד שעמד בבסיס החקירה היה להצגת מצג שווא שיווקי, שהתבטא בכך שעובדי החברה הציגו למשטרה נתונים שגויים הנוגעים לפרק הזמן בו החברה פעילה, למספר הלקוחות שהתקשרו עם החברה ולמידת המוכנות של המוצר.

בעניין זה החליטו בפרקליטות כי הראיות שנאספו בחקירה אינן מבססות קשר סיבתי בין הנתונים השגויים לבין התקשרות המשטרה עם המימד החמישי, ואף לא בין הנתונים השגויים לבין הסיווג הסופי של הפטור ממכרז. בנוסף, הנתונים השגויים אינם עולים כדי מצגי שווא ברף הנדרש במשפט פלילי.