יהורם גאון מבקש: "זה הרגע של הנשיא להוציא את האף מהמטפחת"

על רקע הסערות הפוקדות את המדינה נוכח הרפורמה המשפטית, קורה הזמר לנשיא המדינה להפוך לדמות המאחדת ואומר: "זה הרגע של הנשיא, אין אחר מלבדו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/23 11:49 ד בשבט התשפג

יהורם גאון מבקש: "זה הרגע של הנשיא להוציא את האף מהמטפחת"
יהורם גאון, צילום: David Cohen/Flash90

מבקש את המאחד: בימים אלו של הקצנה של שני הצדדים הפוליטיים על רקע הרפורמה במערכת המשפט, יש לנשיא המדינה תפקיד מיוחד, כך טוען יהורם גאון. בפוסט בפייסבוק הוא כותב: "אין לנו היום בארץ הקטנה שלנו, מלבד הנשיא אף דמות ולו אחת, שאינה מקובעת בצד".

הפוסט המלא של יהורם גאון:

גאון פותח בסיפור של הנשיא הראשון חיים ויצמן: "בן גוריון ראש הממשלה הראשון, לא שיתף את הנשיא ויצמן, בהחלטותיו ואפילו סֵרֵב לאפשר לו לעיין בפרוטוקולים מישיבות הממשלה. ויצמן אמר אז: 'מטפחתי היא הדבר היחיד שבן גוריון מרשה לי לתחוב בו את אפי'". מספר גאון.

הרצוג

הרצוג צילום: קובי גדעון, לע"מ

גאון משתף כי היו נשיאים שהתערבו בענייני המדינה יותר ופחות: "עלה על כולם הנשיא נבון, שבמלחמת לבנון דרש וגם קיבל, ועדת חקירה לבירור הטבח של סברה ושתילה. על אף הנשיאים יוצאי הדופן שהרהיבו עוז 'לצאת מן הממחטה של וייצמן', רגילים האנשים לא להתייחס כל כך למעמד הנשיאות, עד כדי לטעון שהנשיא הוא בסך הכל בית ועד לקבלות פנים ,ואָמָנוֹת של שגרירים".

"שסע שלא היה כמותו בעם וזה הרגע החשוב ביותר בחייו של נשיא"

וכאן נכנס גאון בנושא הבוער ביותר קיום: "ימים לא קלים עוברים עלינו, ימים סוערים, שסע שלא היה כמותו בין שני חלקי העם וזה הרגע החשוב ביותר שנקרה לחייו של נשיא המדינה, כי בעוונותינו, אין לנו היום בארץ הקטנה שלנו, מלבד הנשיא אף דמות ולו אחת, שאינה מקובעת בְצד ומתבצרת בין חומותיו".

כמה מתאים לנו הפיוט שנתחבר כנראה במאות הראשונות שלאחר חורבן הבית כותב גאון את הפיוט "אנְשֵׁי אֱמוּנָה אָבָדוּ; בָּאִים בְּכֹחַ מַעֲשֵׂיהֶם...". גאון מוסיף: "רגע גורלי לנו היום וזה הרגע של הנשיא, אין אחר מלבדו. הרגע להיות ממש נשיאו של העם כולו, באחד מן הקשים בתולדותיו, זה הרגע שלו להוציא את האף מן המטפחת כשפניו אל כולם ולא אל חלק".

גאון מסיים בפניה לנשיא הרצוג: "אני יודע כבוד הנשיא שאתה פועל עכשיו הרבה ואפילו יום ולילה כפי שדווח בעיתון, אבל צריך עוד ועוד כי אין ברירה, דומה שהעולם הישראלי רווי היום בא די דלק וכולם הולכים עם גפרורים ביד וכל רגע הכל עלול להתפוצץ. אתה האיש היחיד והנכון ברגע הנכון".