יהורם גאון כמעט מיואש: "זה מה שאתם מייחלים לעמינו, חורבן?"

המתיחות בין הצדדים הפוליטיים בישראל רק עולה ונבחרי הציבור לא ממש מורידים את הלהבות בהתבטאויותיהם. יהורם גאון תוהה מדוע הם חושבים שהעם מעוניין בשפת ביבים: "היום צריך יותר מכל חכמים בעיר ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 14:33 כב בטבת התשפג

יהורם גאון כמעט מיואש: "זה מה שאתם מייחלים לעמינו, חורבן?"
יהורם גאון, צילום: David Cohen/Flash90

מאז הוקמה הממשלה, המתח בין הצדדים הפוליטיים בישראל עולה מדרגה. הפוליטיקאים שופכים גם הם שמן למדורה בהתבטאויותיהם ולא נראה מה עשוי להוריד את המתח הגואה. גם יהורם גאון שם לב לכך ותוהה לעצמו מדוע הפוליטיקאים מתעקשים להשתמש במילים בוטות ולהוריד עוד ועוד את רמת השיח הציבורית במדינה. 

הפוסט של יהורם גאון:

בפוסט בפייסבוק כותב הזמר: "איזה מבול של מילים נוראות, מנשבות כרוח רעה בארצנו היפה והקטנטונת, שהפכה יער חשוך אפוקליפטי, עם עורבים שחורים המקרקרים לנו ערב ובקר "חורבן ובגידה" ובית כלא", "רעל ואופל", ו"כיתת יורים". הוא תוהה ומשווה למקרא: "מטלטלים עם, כמו בספר ויקרא "וְהִפְקַדְתִּי עֲלֵיכֶם בֶּהָלָה"

מנסים לדבר בשפת העם אבל העם רוצה שפה אחרת

גאון טוען כי רבים מהפוליטיקאים שואבים את שפתם הנמוכה ברצותם להישמע כמו אדם פשוט מהרחוב: "מורמים מעם, רוצים להישמע כמו האיש מן הרחוב, ומנסים לדבר בשפתו, "משתינים עלינו בּקשת" (סליחה על הבטוי) ככה הם אומרים בקול רם נבחרי ארץ, וזה מקבל מיד הדהוד (איך לא) בפרהסיה טלוויזיונית, שחיה מן הסקנדל, ושחוזרת וחוזרת להדהד את זה"

גאון מוסיף: "העם הזה, ה"המון" הזה, (בעיניהם) מבין גם שפה אחרת, והוא לא מחפש אנשים שמדברים בשפת רחוב, אלא מורי דרך הוא מחפש, אנשים מתונים הוא מחפש, חכמים. להורות לו את הדרך, לתת לו השראה להנחיל לו כוון, להנהיג אותו".

אוחנה וביטון במליאה

אוחנה וביטון במליאה, אפשר גם אחרת. |  צילום: דוברות הכנסת

"נפחה את נשמתה ההקשבה והמוכנות להאזין"

"אז איפה האחריות שלכם נבחרים יקרים" שואל גאון לקראת סוף הפוסט, "מנהיגים מורמים מעם, זה מה שאתם מייחלים לעמינו, חורבן? ושיישרף הכל? מת השיח ועבר מן העולם, נפחה את נשמתה ההקשבה והמוכנות להאזין, אתה חושב כמוני אתה איתי, אינך חושב כמוני, אתה פשיסט ורע ושחור ונואָל ועם נאצים אני לא מדבר.

גאון מסיים את הפוסט ושוב שואב את מחשבותיו מן המקרא וכותב: "אמר קוהלת "דִּבְרֵי חֲכָמִים בְּנַחַת נִשְׁמָעִים" ובמשלי נאמר "מַעֲנֶה רַּךְ יָשִׁיב חֵמָה", פעם אמר ראש ממשלה ש"יש שופטים בירושלים" היום צריך יותר מכל חכמים בעיר ירושלים".