הקומיקאים נגד שר התקשורת: "זה עולה פחות מכל משרד קיקיוני מטופש"

אמירותיו של שלמה קרעי כלפי התאגיד הציבורי עוררו סערה וגררו ביקורות רבות. עכשיו הקומיקאים יוצאים למתקפה ברשתות החברתיות, ויש להם הרבה מה להגיד, "אני קוראת לכל מי שיש לו יד בדבר, וגם כל מי שאין לו, אל תתנו לאף אחד לסגור את התאגיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/23 13:51 כה בטבת התשפג

הקומיקאים נגד שר התקשורת: "זה עולה פחות מכל משרד קיקיוני מטופש"
גורי אלפי, צילום: Moshe Shai/FLASH90

שר התקשורת החדש שלמה קרעי עורר סערה כשאמר שלדעתו אין מקום לשידור ציבורי במדינת ישראל והבטיח הסרת חסמים ופתיחת שוק התקשורת לתחרות. בהמשך הודיע שתקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים, ופירט את תוכניתו הרחבה. האמירות של קרעי עוררו כעסים רבים, והתפרשו ב"ארגון העיתונאים והעיתונאיות" כהכרזת מלחמה על השידור הציבורי בישראל.

"אם כבר יש לך משהו טוב, אין שום צורך לשפר אותו"

בין הזועמים בלטו גם הקומיקאים, שמיהרו להביע תמיכה בתאגיד ברשתות החברתיות. הראשון שבהם היה אבי נוסבאום, סטנדאפיסט וכוכב "מועדון לילה", ששיתף בסיפור אישי שלו כילד, כשניסה להוסיף "סבל" לאופניו החדשים ואלו נהרסו וגרמו לו למעוד. "למה אני מספר לכם את זה?" הוא כתב בפוסט, "כדי להזכיר שאם כבר יש לך משהו טוב שעובד יופי, אין שום צורך לשפר אותו". נוסבאום סיים את סיפורו, וביקש להניח לתאגיד "כאן" להיות מה שהוא.

"כל כך חשוב לכם לחסוך פתאום? תוותרו על משרד התקשורת"

פוסט נוסף שפורסם הוא של הקומיקאי גורי אלפי, שקרא לאמנים להתגייס ולהשמיע את קולם. "האיום בסגירת השידור הציבורי צריך להלחיץ גם אתכם", הוא כתב, "המון תכנים לא היו זוכים להגיע למסך אלמלא השידור הציבורי. זה תפקידו. להעשיר את חיינו". אלפי המשיך והסכים שהשידור הציבורי עולה לנו כסף, אך טען שחלק גדול מהתכנים נמכר ומחזיר את הכסף, וגם כבוד. "זה עולה פחות מכל משרד קיקיוני מטופש ושולי שהקימו בממשלה הזאת ובקודמותיה", אלפי רתח, "שחררו אותי מהדמגוגיה הזאת על כסף. כל כך חשוב לכם לחסוך פתאום? תוותרו על משרד התקשורת. גם ככה אתם לא בעד רגולציה, אז שחררו, מעניין כמה נחסוך".

"הבוקר התעוררתי בתחושת חרדה"

הפוסטים של נוסבאום ואלפי הגיעו לאלפי לייקים ושיתופים, וכך גם הפוסט של תום יער, ששיתפה בחוויות האישיות שלה מהתאגיד. "אין לי מילים לתאר כמה נעימה ומקצועית הייתה העבודה", היא כתבה על הסדרה שלה, "סבתא בישלה עם תום יער". "הבוקר התעוררתי בתחושת חרדה שאולי יסגרו את המקום הנפלא הזה", היא סיפרה לעוקביה, "אני קוראת לכל מי שיש לו יד בדבר, וגם כל מי שאין לו, אל תתנו לאף אחד לסגור את התאגיד. לא לגעת בו".