גורי אלפי בוחר את 10 הקומדיות הרומנטיות הטובות ביותר | מסכימים?

הקומיקאי, המגיש ועוד רגע גם הבמאי גורי אלפי, ערך רשימה מפוארת של הסרטים האהובים עליו שאתם פשוט חייבים לראות. מ"הנסיכה הקסומה" ועד "כשהארי פגש את סאלי"| צפיתם בכולם?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/09/21 15:18 כו באלול התשפא

גורי אלפי בוחר את 10 הקומדיות הרומנטיות הטובות ביותר | מסכימים?
גורי אלפי, צילום: Hadas Parush/Flash90

גורי אלפי, אחד האנשים המצחיקים בישראל, חרך היום את הרשת ופרסם את עשרת הקומדיות הרומנטיות הטובות ביותר על פי גורי. הקריטריונים לא קלים אבל אין ספק שכל אחד מהרשימה שווה צפייה חוזרת.

גורי שבקרוב הופך לבמאי רשמי עצמו כתב: "לקראת היציאה של הסרט הראשון שביימתי ׳עוד סיפור אחד׳. קומדיה רומנטית בהשראת הספר ׳לחוץ חתונה׳ של עומר ברק. החלטתי לערוך את רשימת עשרת הקומדיות הרומנטיות האהובות עלי בכל הזמנים.  אז כדי לסנן רשימה ארוכה במיוחד, היו לי כמה קריטריונים: אני ממש זוכר את עצמי צוחק בקול רם. לא רציתי לעשות פאסט פורוורד על הרגעים הרומנטיים ואני ממש רוצה לראות את הסרט שוב.

/>
מקום עשירי:
אופטימיות היא שם המשחק.

כן כן, בראדלי קופר וג׳ניפר לורנס. הנה שני אנשים שמתקשים למצוא זוגיות בגלל שהם נראים תחת. אבל בכל זאת, הם מוצאים אחד את השניה. יש כאן המון רגעים ותפקידים טובים. דה נירו בתפקיד האבא, הפסיכיאטר המתוק של בראדלי. אבל הרגע הכי טוב בסרט הוא כמובן הריקוד של שניהם. ספק מוצלח ווירטואוזי, ספק מטופש, אבל עם מלא כוונה. בטוח יותר טוב מהסרט כוכב נולד שלא נכנס לרשימה.

מקום תשיעי:
משתגעים על מרי

בן סטילר הוא אלוף העולם במבוכה לא מעודנת. כל הטאבואים של סקס בצורה גולמית וילדותית, אבל הכי מצחיקה שיש. זאת הפעם הראשונה שראיתי אשכים בקומדיה בקולנוע, או זרע על שיער. וזה היה שווה את זה.

מקום שמיני:
מסיבת רווקות

כריסטין וויג המדהימה יצרה וכתבה קומדיה רומנטית נדירה מנקודת מבט נשית. עם הומור לא מתחנף, מטומטם ומושלם כמו הרגע שבו כלללל השושבינות משלשלות את החיים שלהן בחנות שמלות מפוארת. כל כך בכיתי בסרט הזה.

מקום שביעי:
הדייט שתקע אותי

ג׳ד אפטאו המציא את ז׳אנר הקומדיות הרומנטיות מחדש. סרט שמתחיל מהסוף, זאת אומרת כבר הייתה נשיקה ואפילו סקס ורק עכשיו מתחילה העלילה. הם ישנאו ואז שוב יתאהבו. הדיאלוגים הכי ארציים ולא מתאמצים. ההומור קצת סטלני, אבל הקצב והדרך של אפטאו לספר סיפור היא גאונית.

מקום שישי:
The big sick

אשכרה סיפור הכרות ואהבה אמיתי של קומיל נונג׳אני ואמילי גורדון. הרבה רגעים מעולים. הרבה סטנד אפ. טוויסטים עלילתיים שלוקחים את הסיפור למקומות מאוד מצחיקים ולא צפויים. בגלל שזה סיפור אמיתי אז זה פחות נשען על החוקים הקלאסיים.

מקום חמישי:
זמר חתונות

תכלס זה היה צריך להיות ראשון. אני חולה על אדם סנדלר. בעיקר כשהוא שר שירים נוראיים על האקסית שזרקה אותו. כל החבורה של סנדלר שעשתה איתו עשרות סרטים יוצרים קאסט קומי מטורף ומושלם.

מקום רביעי:
כשהארי פגש את סאלי

בעבר מגזין הרולינג סטונס נתן לסרט את המקום ראשון בכל הזמנים. ובצדק. רוב ריינר הוא כנראה הבמאי האהוב עלי בעולם. הטריק היפיפה הזה של טסטמוניאלס של הדמויות הומצא פה, ואחר כך שומש עד עפר בכל פלטפורמה אפשרית. בילי קריסטל עם הטיימינג והסרקזם מול המאמי הבינלאומית של שנות השמונים מג ראיין. מלאאא רגעים בלתי נשכחים כולל זה שבתמונה.

מקום שלישי:
אנני הול
או הרומן שלי עם אנני

כן נו, אין מה לעשות. וודי אלן ברשימה. היצירה הזאת גדולה ממנו ומכל הזוועות שדבקו בו. הסרט הזה שבר כל שיא אפשרי במובן של קומדיות רומנטיות, כולל אוסקר לסרט הטוב ביותר. וגם שבר את הקיר הרביעי, כמו שאלן אוהב לעשות, ודיבר ישירות אל הצופים. באחת הסצינות הוא מפצל מסך בין משפחה יהודית טיפוסית בארוחת ערב לבין משפחה נוצרית/אמריקאית וזה פשוט מאסטרפיס.

מקום שני:
הנסיכה הקסומה

עזבו את כל הציטוטים והרפרנסים מהסרט הזה שלא ימותו לעולם. זה באמת אחד מסיפורי האהבה הגדולים של כל הזמנים. סופר קאסט לא הגיוני. בילי קריסטל בתפקיד אורח גונב הצגה. אני חושב שראיתי את הסרט הזה אולי ארבע מאות פעם והכי התרגשתי לצפות בו שוב עם הבנות שלי. 

מקום ראשון:
The tall guy
או בתרגום: ארוך ומשגע

אמה תומפסון בתפקיד המשמעותי הראשון בחייה. ג׳ף גולדבלום המושלם עושה פה גם את איש הפיל במחזמר וזה נהדר. כתב את זה ריצ׳רד קרטיס שגם כתב את ארבע חתונות ולוויה, נוטינג היל, בריג׳יט ג׳ונס ועוד מלא קומדיות רומנטיות. האיש הזה יצר את התבנית להכל. יש בסרט הזה כל כך הרבה רגעים מעולים. רואן אטקינסון משחק קצת את עצמו בתור קומיקאי גרוטסקי ובלתי נסבל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן