"הם לא רוצים אותנו כאן": הקומיקאי מסביר לבתו מדוע יש פיגועים

אבי נוסבאום כתב על ההופעה האחרונה שלו שהתקיימה בצל הפיגוע בבני ברק: "שמתי לב שאנשים מתחילים להציץ בטלפון הסלולרי. תוך רגע כבר הבנתי: פיגוע", ועל הדיאלוג עם בתו: "קיוויתי שהילדות נרדמו מוקדם. התבדיתי שניה אחרי שנכנסתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/22 13:19 כח באדר ב'

"הם לא רוצים אותנו כאן": הקומיקאי מסביר לבתו מדוע יש פיגועים
הלווייתו של יעקב שלום שנרצח בבני ברק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רצף הפיגועים האחרונים בערי ישראל שגבה מחיר יקר של 11 נרצחים, ממשיך להעסיק גם את אנשי התרבות במדינת ישראל. אבי נוסבאום, הסטנדאפיסט והתסריטאי, כתב הבוקר (ה') כי בזמן הפיגוע בבני ברק בשלישי בערב הוא היה בהופעה ברמת החיל הסמוכה, והתייחס למה שהתרחש בביתו לאחר ההופעה.

"תוך כדי המופע, שמתי לב שאנשים מתחילים להציץ בטלפון הסלולרי. תוך רגע כבר הבנתי: פיגוע. פעם היית יודע את זה אחרי רצף של שירים יפים ברדיו, והיום כשאתה רואה חבורה של אנשים שפתאום זולגים למסך הסלולרי. הזמנים השתנו, הסכסוך לא". נוסבאום בחר להמשיך את המופע, "כי חדשות רעות יכולות לחכות, ולצערי הן באמת חיכו לי בסלולר כשסיימתי".

"את צודקת ילדה, אני חושב לעצמי"

הסטנדאפיסט כתב כי חזר לביתו מהורהר ומעורער. "קיוויתי שהילדות נרדמו מוקדם, והשמועה לא הגיעה אליהן. התבדיתי שניה אחרי שנכנסתי".

" - 'אבא, מה זה פיגוע?' שאלה האמצעית, שבשבילי היא עדיין הקטנה.
- 'פיגוע זה משהו שעושים אנשים רעים'
- 'למה הם עושים?'
- 'כי הם לא רוצים אותנו כאן'
- 'אבל לא צריך לפגוע בגלל זה. אם רבים אז מדברים, אפילו כשהייתי בגן כבר למדנו את זה'.

"את צודקת ילדה, אני חושב לעצמי. וחושב גם על הילדים הקטנים שנותרו יתומים בפיגוע הקודם, או הקודם קודם, כבר קשה לעקוב. בכל מקום שבו אנשים מבוגרים מתנהגים כמו ילדים, ילדים נאלצים להתנהג כמו מבוגרים מוקדם מדי".

"כשאנחנו לא יחד, מאוחדים - רק אז מצליחים לכלות אותנו"

בהמשך כתב כי כמו לאחר כל פיגוע, מתחילים הוויכוחים כיצד יש לנהוג: "אלה שבטוחים שצריך לעשות ככה, מול אלה שמשוכנעים שחייבים אחרת. והפוליטיקאים, שתמיד יודעים להסביר בלהט בדיוק מה צריך לעשות - עד שהם נבחרים, ואז הם מסבירים באותו להט למה בדיוק את זה אי אפשר לעשות - ועל הדרך, משסים אותנו אחד בשני בלי למצמץ ובלי רגשות אשם". 

נוסבאום סיים את הפוסט שלו בדבר תורה קצר לכבוד חג המצות המתקרב: "עוד מעט פסח, ומי שיקרא בהגדה יגיע לשורה הזו עם ה'בכל דור ודור', זאת שלפניה יש 'שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו'. כשהייתי ילד, בבית הספר המורה יעל הסבירה לנו שהמשמעות של 'שלא אחד בלבד' היא שהרבה עמדו עלינו לכלותינו. אבל היום אני חושב שלמרות שיעל הייתה מורה חכמה, במקרה הזה היא טעתה. 'שלא אחד בלבד' זה לא האויבים שלנו - זה אנחנו. כשאנחנו לא יחד, מאוחדים - רק אז מצליחים לכלות אותנו".

(תיעוד ממצלמת הגוף של השוטרים בפיגוע הירי בבני ברק)