הגינויים בבית הלבן נגד בן גביר: העיתונאית הישראלית חושפת איך זה קורה

שליחת חדשות 12 לארצות הברית ראתה את הזעזוע מהגינויים לעליית בן גביר להר הבית והסבירה לעוקבים איך זה באמת עובד. "זה לא בדיוק עובד ככה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 12:07 יב בטבת התשפג

הגינויים בבית הלבן נגד בן גביר: העיתונאית הישראלית חושפת איך זה קורה
יונה לייבזון, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הגינויים של עליית בן גביר להר הבית: ביום שלישי האחרון עלה השר לביטחון לאומי להר הבית. הביקור שזכה לחשיפה תקשורתית רבה גרר שלל תגובות בארץ ובעולם. בין התגובות בלטה זו של איחוד האמירויות, שהגדירו את המעשה כ"צעדים פרובוקטיביים", וגם ארצות הברית שדאגה להבהיר: "פעולות שמפרות את הסטטוס קוו אינן מקובלות עלינו". עם הגינויים החמורים הגיע גל תגובות מצד הציבור, שהביע זעזוע מהעיסוק של המדינות בנעשה בישראל.

הגינויים מהמדינות השונות לא נהגות בכנס מיוחד שנועד לכך - אלא מדובר בשאלות של עיתונאים

שליחת חדשות 12 לארצות הברית, יונה לייבזון, מבהירה בחשבון האינסטגרם שלה: "זה לא בדיוק עובד ככה". לייבזון מסבירה כי הגינויים מהמדינות השונות לא נהגות בכנס מיוחד שנועד לכך, אלא נאמרות במסגרת התדרוך היומי שנערך בכל יום בארצות הברית. במסגרת התדרוך כתבים מהעולם מקבלים הזדמנות לשאול את נציג הממשל שאלות כפי שירצו, והוא מחויב לענות עליהן. בין שלל השאלות שקיבל דובר משרד החוץ נד פרייס, הוא נשאל גם על הביקור של השר הישראלי ב"אל אקצה", ובתשובה לשאלתו קיבלנו את הציטוט שהתפרסם כתגובת ארצות הברית. כך גם במקומות אחרים, כמו בבית הלבן, שגם תגובתו פורסמה והופצה באתרים השונים.

השליחה מסכמת את ההסבר ומוסיפה את דעתה האישית, "אגב, זה קונספט נחמד", היא אומרת, "שכתבים יכולים לשאול כל יום את הממשל מה העמדה שלו בנושאים שונים", וממליצה בחום לאמץ את הרעיון גם כאן בישראל.