בלינקן: "נעבוד עם הממשלה החדשה כדי לקדם את פתרון שתי המדינות"

אנתוני בלינקן ברך את הממשלה החדשה בראשות נתניהו ואמר כי הוא מקווה לקדם את השלום האזורי יחד איתם: "ארצות הברית תישאר מחויבת לקדם אמצעים שווים של חופש, צדק, ביטחון ושגשוג עבור ישראלים ופלשתינים כאחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/22 08:08 ו בטבת התשפג

בלינקן: "נעבוד עם הממשלה החדשה כדי לקדם את פתרון שתי המדינות"
פגישת נתניהו ובלינקן, צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל אתמול (ה') מספר ברכות ממנהיגי העולם, לרגל כניסתו המחודשת למשרד ראש הממשלה. ראשון המברכים היה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ובהמשך, הגיעה גם ברכתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הבוקר, בירך מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, את נתניהו ואת ממשלתו והצהיר כי ארצות הברית תמשיך לעבוד עם הממשלה החדשה.

"הקשרים בין המדינות מבוססים על מחויבות בלתי מעורערת לביטחון"

"כנסת ישראל הצביעה היום על אשרור ממשלת ישראל חדשה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. אני מצפה לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה כדי לקדם שלום, ביטחון ושגשוג באזור, ולקדם את האינטרסים והערכים שעומדים בלב מערכת היחסים בינינו במשך עשרות שנים. הקשרים העמוקים בין ארצות הברית וישראל מבוססים זה מכבר על מחויבות בלתי מעורערת לביטחון ישראל ועל אידיאלים משותפים מסוימים, כולל עקרונות דמוקרטיים וחזון של ישראל בשלום עם שכנותיה"' אמר בלינקן.

אנתוני בלינקן

אנתוני בלינקן צילום: Marc Israel Sellem/POOL

עוד הוסיף ואמר כי "כפי שאמר הנשיא ביידן, אנו נעבוד עם הממשלה החדשה כדי להתמודד במשותף עם האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות בפני ישראל ואזור המזרח התיכון, כולל האיום מאיראן, וימשיך לתמוך בפתרון שתי מדינות ולהתנגד למדיניות המסכנת את כדאיותו או סותרת את האינטרסים והערכים ההדדיים שלנו. ארצות הברית תישאר מחויבת לקדם אמצעים שווים של חופש, צדק, ביטחון ושגשוג עבור ישראלים ופלשתינים כאחד".

ביידן בירך את נתניהו: "ארצות הברית תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות"

כאמור, ביידן ברך את נתניהו על הממשלה החדשה. בהודעת הבית הלבן נכתב: "כנסת ישראל אישרה היום את ממשלת ישראל חדשה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו, ידידי מזה עשרות שנים, כדי להתמודד במשותף עם האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות בפני ישראל ואזור המזרח התיכון, כולל איומים מצד איראן. ארצות הברית פועלת לקידום אזור שהולך ומשתלם, משגשג ובטוח, לטובת כלל התושבים". 

ג

ג'ו ביידן, חוגג צילום: shutterstock

עוד נכתב בהודעה כי "מתחילת הממשל שלי, עבדנו עם שותפים כדי לקדם את החזון מלא התקווה הזה של אזור בשלום, כולל בין ישראלים לפלשתינים. אנו שואפים להמשיך בעבודה חשובה זו עם ממשלת ישראל החדשה בהנהגת ראש הממשלה נתניהו". מנגד נכתב: "כפי שעשינו עד כה, ארצות הבריות תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות ולהתנגד למדיניות המסכנת את הכדאיות שלו, או סותרת את האינטרסים והערכים ההדדיים שלנו".