"כל פעם שאני רואה את העצים של חג המולד הגוף שלי מתכווץ וכואב"

השחקן אביב אלוש יצא נגד תופעת עצי המולד, וקורא לציבור לזכור את המקורות שלנו "כל אלו שהחזיקו באמונה ולא התפתו לכל מלכודות הדבש השטחיות האלה יעלו מהבור ישר למלכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/22 10:31 א בטבת התשפג

"כל פעם שאני רואה את העצים של חג המולד הגוף שלי מתכווץ וכואב"
צילום: Flash90

תופעת עצי חג המולד בישראל הולכת וצוברת תאוצה, כאשר בתקופה האחרונה הולכת ורווחת התופעה בה יהודים חוגגים את חג המולד הנוצרי, כאשר אף בשבועות האחרונים אגפים מסיימים בשמאל בישראל קראו לצאת למרי אזרחי נגד הממשלה המסתמנת ולהציב עצי אשוח במרפסות ובבתי הספר ,אמירה שגררה תגובות נגד רבות. 

"החדירו לנו לתודעה שזה מגניב ובקטנה וכל העולם חוגג את זה ולאט לאט זה מחלחל פנימה"

מי שלא התעלם אף הוא מאווירת חג המולד המוגזמת שהחלה פושה בארצנו הוא השחקן אביב אלוש. אלוש, העלה לקראת שבת פוסט לאינסטגרם העוסק בפרשת השבוע, וחיבר את דבר התורה שלו לבלבול שמתחולל כאן. 

את דבר התורה החל אלוש בסיפור יוסף הצדיק, שהוחזק בכלא המצרי 12 שנה ומשם עלה לגדולה ומשל בארץ מצרים, אלוש הסביר איך יוסף הצליח לשרוד את זה, ועוד להפוך לשליט הגדול של מצרים? "אלוש עונה "הוא לא שכח מיהו, גם כשנזרק ונמכר על ידי האחים שלו, גם בכלא וגם על כס המלכות. הוא כל הזמן החזיק את עצמו באמונה בבורא עולם ובכל מה שלמד וקיבל מאבא שלו יעקב אבינו". 

"כל פעם שאני רואה דבר כזה כל הגוף שלי מתכווץ וכואב ועצוב"

בהמשך, כוכב להיות איתה התייחס לתופעת עצי המולד שמצבצבים מכל סטורי "ובימינו מה? כמה בלבול ודווקא בחג של ניצחון האמונה לאט לאט רואים את העצים של חג המולד מבצבצים להם במחוזות הסטורי, כל פעם שאני רואה דבר כזה כל הגוף שלי מתכווץ וכואב ועצוב", אלוש המשיך "הסבים והסבתות שלנו נלחמו בכל מקום ומקום תחת איומים לקיים את חנוכה את השבת ושאר החגים לשמור על הזהות היהודית שלהם ועל הסיפור אותו קיבלו מאבותיהם ולא ויתרו ומסרו נפש על זה" והתייחס גם לטענה הרווחת שבסך הכל מדובר במנהג יפה "כולה עץ עם נצנצים מה הסיפור?" 

"מעטים מול רבים האור אל מול החושך האמת אל מול השקר, בסוף הטובים מנצחים"

אך לדעתו של השחקן המוערך כאן טמונה הבעיה "זה בדיוק הסיפור! ככה החדירו לנו לתודעה שזה מגניב ובקטנה וכל העולם חוגג את זה ולאט לאט זה מחלחל פנימה ומשפיע ונכנס אלינו ומנסים למכור לנו שהחושך הוא האור והאור הוא החושך". לסיום כתב אלוש "עם ישראל לא טיפש הוא יתעורר ונכון זה כואב אבל אני יודע דבר אחד שבסוף בסוף המעטים, כל אלו שהחזיקו באמונה ולא התפתו לכל מלכודות הדבש השטחיות האלה ושמרו על מה שקיבלו מדורי דורות, ביום אחד וברגע אחד בדיוק כמו יוסף הם יעלו מהבור ישר למלכות מעטים מול רבים האור אל מול החושך האמת אל מול השקר, בסוף הטובים מנצחים, אז שלא נשכח מי אנחנו ולאיזה חלק בסיפור אנחנו שייכים."