עץ אשוח בכל מרפסת: עיתונאית "הארץ" קוראת למרי אזרחי מהסוג המעצבן

ענת קם פרסמה טור ובו היא קוראת לציבור לחגוג את חג המולד כמרי אזרחי נגד הממשלה המסתמנת "השנה, יותר מבכל שנה אחרת, חשוב שכל אחת ואחד מאתנו יחגגו את חג המולד" המטרה: לעצבן בלי להזיק

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/22 10:08 כ בכסלו התשפג

עץ אשוח בכל מרפסת: עיתונאית "הארץ" קוראת למרי אזרחי מהסוג המעצבן
ענת קם, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חג החנוכה נחוג בישראל בעוד כמה ימים,  ואיתו ההתנגשות הקבועה עם החג הנוצרי הכריסטמס - חג המולד. את הסיבות לחג החנוכה כולנו מכירים, החשמונאים ניצחו את היוונים טיהרו את בית המקדש ומצאו פך שמן שהספיק ל- 8 ימים, הכריסטמס לעומת זאת מציין את הולדתו של ישו שחל ב-25 בדצמבר, והפך לחג שמקובל בכל זרמי הנצרות.

"השנה, יותר מבכל שנה אחרת, חשוב שכל אחת ואחד מאתנו יחגגו את חג המולד"

בעוד שהציבור בישראל מבקש ביטוי לחג היהודי שנחגג באותה התקופה, גובר הטרנד שקורא לחגוג גם בישראל את חג המולד. מי שהגדילה לעשות היא חברת המרכולים טיב טעם, שפרסה בכניסה לחנות שלה ברמת החייל מוצרים מיוחדים לקראת הכריסמס בלי סממן יהודי למעט סופגניות, דבר שעורר זעזוע בקרב גולשים ישראלים בטוויטר, כאשר צייצנית טוויטר בשם ליזי המאירי פרסמה תמונה וציוץ שהפך לוויראלי ובו היא יוצאת נגד התופעה וכותבת "עוד 9 ימים חנוכה וכך נראית הכניסה לטיב טעם רמת-החייל, חוץ מסופגניות בכניסה, לא חנוכייה, לא נרות. מדינת היהודים 2022"

https://twitter.com/LiziHameiri/status/1601196159980441600?s=20&t=2PSfYRyWUgKa8QFeRqDT_g

"בכל מרפסת, בכל בית עסק, בחצר כל סניף של תנועת נוער חילונית — יוצבו עצי אשוח מקושטים"

בטור שכתבה העיתונאית ענת קם ב'הארץ', מתייחסת הכותבת לציוץ של ליזי המאירי ויוצאת נגדו, ואומרת שדווקא השנה לאור הדיבורים על "מרי אזרחי" כתגובת נגד לממשלת הימין המסתמנת, היא קוראת למרי אזרחי קל וכיפי לארגון ולביצוע "השנה, יותר מבכל שנה אחרת, חשוב שכל אחת ואחד מאתנו יחגגו את חג המולד" 

קם מוסיפה כי מדובר במרי קל וכיפי לביצוע ומאוד חוקי, כאשר המטרה של החגיגות היא לעצבן את מי ש"רגיש לאורות ולקישוטים ולשמחת חיים."  קם יצאה בקריאה "השנה, יותר מבכל שנה אחרת, חשוב שכל אחת ואחד מאתנו יחגגו את חג המולד" קם הוסיפה והסבירה למה אין כל בעיה לחגוג את החג הזה"

דמיינו שבכל שיעור חגים המורים יספרו על מקורות חג המולד

קם ממשיכה ומסבירה למה צריך בכלל לחגוג את חג המולד הנוצרי דתי "מדובר בחג של תרבות המערב, שאנחנו חלק ממנה, לא פחות משהוא חג דתי" והתענגה על הרעיון שבמאות בתי ספר בישראל יחגגו את חג המולד וקוראת תיגר על המתנגדים " מה הם כבר יכולים לעשות?

עיתונאית הארץ הוסיפה ותיארה איך היא מדמיינת את זה קורה "בכל מרפסת, בכל בית עסק, בחצר כל סניף של תנועת נוער חילונית — יוצבו עצי אשוח מקושטים, גרבי מתנות, בובות סנטה קלאוס וערמות של מתנות עטופות. דמיינו שבכל שיעור חגים המורים יספרו על מקורות החג" 

מרי אזרחי באופן כזה לא יזיק לאף אחד ומאוד יעצבן את המתנגדים

קם שואבת השראה לתכנית המרי האזרחי  שלה, ממסיבות האלווין שהתקיימו לפני כמה שבועות, מה שגגרר תגובות רבות של מתנגדים אשר לא התחברו לתחפושות וחגיגת החג הלא יהודי, קם מודה כי אין אפשרות טכנית לבצע מרד מיסים, אך לטענתה מרי אזרחי באופן כזה לא יזיק לאף אחד ומאוד יעצבן את המתנגדים.  

כזכור, בזמן חגיגות האלווין בתל אביב יצא גם הזמר קובי אוז נגד התופעה בא יהודים חוגגים חגים לא להם וצייץ בטוויטר "מה כאבא במרכז ת"א אעשה עם האייוולת סוחפת הילדים והבלתי מחוברים לתרבותם שנקראת האלווין? ילדיי צריכים להתחפש לכבוד קדושים שחלקם רדפונו למוות? ומה עם פורים המסכן שכבר הופך לשידור חוזר וחיוור של החג הזר הזה? מאז דגלי ארה"ב על רכבים בחג העצמאות שלנו, לא היינו כה פרובינציאלים."