קובי אוז נגד המחנה הממלכתי: "רוכבים על מונח שאמור להיות קדוש"

הזמר והיוצר קובי אוז לא אוהב את קמפיין המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, וכותב כי הפרסומאים של המפלגה הרחיקו אותו ממנה: "קמפיין ההפחדה של המחנה הממלכתי, אינו ממלכתי, הוא נגוע בהגחכה והתנשאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 10:00 יט באלול התשפב

קובי אוז נגד המחנה הממלכתי: "רוכבים על מונח שאמור להיות קדוש"
קובי אוז, צילום: Flash90

לפני כשבוע פתח שר הביטחון בני גנץ את קמפיין המחנה הממלכתי לבחירות הקרובות, במסגרתו הוצגו חברי הרשימה המועמדים לכנסת ה-25. אתמול הגישו השרות פנינה תמנו שטה ויפעת שאשא ביטון, יחד עם חברי הכנסת מתן כהנא ואיתן גינזבורג ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית את רשימת השמות המתמודדים לכנסת. הבוקר (ה') ספגו במחנה הממלכתי ביקרות נוקבת מהזמר והיוצר קובי אוז.

"מונח שאמור להיות קדוש ונחטף ובויש לצרכים פוליטיים"

סולנה של להקת טיפקס כתב בחשבון הטוויטר שלו: "קמפיין ההפחדה של המחנה הממלכתי, אינו ממלכתי, הוא נגוע בהגחכה והתנשאות. הפרסומאים שמייעצים כאן, טועים ומרחיקים לפחות אותי. זה היה פחות מרגיז אם לא הייתם רוכבים עם זה על המונח 'ממלכתי' שבעיני מסמל אחווה וכבוד, מונח שאמור להיות קדוש ונחטף ובויש לצרכים פוליטיים. ממש לא 'כפיים' לכם". 

במענה לאחת מהשאלות שהוצגו בפניו, התייחס אוז לצילום בו עשו שימוש במחנה הממלכתי, בו הוצגו חברי כנסת מהימין באופן שלילי: "היה נחמד לראות את גנץ רץ עם החברה, נחמד לראות את ההומור והחברמניות שלו, יש המון מה להתגאות בשרים של כחולבן וביטון - מה צריכים לראות קרעי עם גורמט ורגב עם כפיים, התנהגות אנטי חפלה לגמרי סמוטריצ'ית". 

הסרטון של המחנה הממלכתי שעורר זעם בימין:

באחת מהתגובות שקיבל אוז, נכתב לו כי הוא "עבד כי ימלוך". אוז לא התבלבל והשיב: "אני לא עבד ולא מלך, אני אזרח עצמאי שלא שייך לאף אחד פוליטית. כשמשהו מקפיץ אותי אני קופץ. גזעני ולא מכבד לקרוא לי עבד במיוחד שקוראים לך אלימלך - השם לבדו הוא המלך זו משמעות השם שלך".