קובי אוז: "ההתנתקות היא עדיין צלקת בלב שלי. זה הורג אותי"

סולן להקת טיפקס מספר מה עומד מאחורי השורה בשיר "ריקודי עמבה", וכיצד הוא משנה אותה בהופעות בעקבות ההתנתקות. הוא משתף כי בזמן אמת חשב שיש הגיון בגירוש, היום הוא כבר לא מבין אותו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 18/12/21 19:15 יד בטבת התשפב

קובי אוז: "ההתנתקות היא עדיין צלקת בלב שלי. זה הורג אותי"
קובי אוז, צילום: יחצ

בשירה של להקת טיפקס, שכתב הסולן קובי אוז, נמצאת השורה הבאה: "אני רוקד מתוך ייאוש, על הגיבוש, על הכיבוש, ועל צרות שאנ'לא זוכר, אני רוקד על הפסנתר". כעת, שנים לאחר צאת השיר, מסביר אוז מה עומד מאחורי המילים הללו ומדוע הוא משנה אותן בהופעות.

"הטקסט נכתב כמובן גם בהשראת מלחמת המפרץ השנייה. אמרתי, או שאנחנו עכשיו רוקדים, כשהכדורים שורקים, או שנקפוץ לים. זה טראגי: 'אני רוקד מתוך ייאוש, על הגיבוש, על הכיבוש'. היום אני כבר שר בהופעות 'על הגירוש, על הכיבוש' בעקבות ההתנתקות, שהיא עדיין צלקת בלב שלי ואני לא משלים עם מה שקרה שם, זה הורג אותי. חשבתי אז שיש הגיון במהלך, והיום אני לא מבין אותו", אמר אוז בראיון שנתנה הלהקה לידיעות אחרונות.

אוז הוא אומן שלא חושש להביע את דעתו בנושאים שונים. לאחרונה אמר על תכנית הכשרות של השר מתן כהנא כי היא יכולה להועיל וכי בסוף התהליך "הרבה יותר יהודים יהנו מאוכל כשר כי סוף סוף לא יאלצו אותם לשווא לאכול במסעדות לא כשרות ונטולות כל פיקוח כמו שעושים עכשיו".

במירוץ לנשיאות תמך אוז במרים פרץ וכתב עליה כי היא "עשויה להיות ממש מזור לחברה השברירית והדוויה שלנו - אישה מפתיעה כזו הנישאת מעל הפוליטיקה ורואה את האנשים ומדברת אל ליבם עשויה לחבר אותנו מחדש ולהחזיר אותנו לסוג אמיתי של יחד".