אברי גלעד מתייצב לצד אביב גפן: "אין על המתנחלים"

מגיש הטלוויזיה פנה לזמר שביקש סליחה מול הקהל בבית אל, "זה שהודית בפני הציבור שאמרת דברים כדי למצוא חן בעיני המחנה שלך, זה חשוב מאוד בעיניי" | על המתנחלים: "הרבה תמימות, דיבור על ערכים, קשב ארוך וחקרני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/22 12:16 ו באלול התשפב

אברי גלעד מתייצב לצד אביב גפן: "אין על המתנחלים"
אברי גלעד. , צילום: פלאש 90. אורן נחשון

שבוע חלף מאז הופיע הזמר אביב גפן יחד עם אברהם פריד בבית אל, ובמהלך ההופעה ביקש סליחה מהקהל על אמירות בעבר. "הופרדנו מכל מיני סיבות, רציתי לשאת חן בעיני הקהל שלי ודיברתי מתוך בורות. אני רוצה לבקש מכם סליחה מתוך אהבה ומתוך אחדות", כך אמר אז. התבטאות שעוררה התייחסות בגרדיאן הבריטי, שם נכתב עליו כי הוא "עורר מחלוקת כשהתנצל על דעותיו בעבר במהלך קונצרט בהתנחלות לאומנית נלהבת בגדה המערבית הכבושה".

איש התקשורת אברי גלעד התייחס לנושא ובטורו השבועי שהתפרסם היום (ו') בישראל היום, הביא את אחת מהתגובות של אתר הארץ, שם נכתב, "אביב גפן ואברי גלעד - 2 אפסים שקיבלו עצה דומה מרואה החשבון שלהם שייעץ להם לרעות בשדה מניב". "אל תבנה על הכסף, אביב, אין כסף בלהגיד: המתנחלים - אחיי הם. נכון, יש במות שנפתחות, וקהל שמגיע, אבל זה הכסף הקטן", כתב גלעד והוסיך כי הכסף הגדול נשלט ברובו על ידי אנשי שמאל, או שיש להם "חוגים חברתיים שמאליים, ולא יעזו מעתה לגעת בך". 

"ראיתי באיזו דרגת הכחשה עבדתי בלרצות את המחנה שהייתי שייך לו"

גלעד הוסיף כי הוא רואה חשיבות עצומה בהתנצלות הפומבית של הזמר על אמירות או דעות מהעבר, "זה שהודית בפני הציבור שאמרת דברים כדי למצוא חן בעיני המחנה שלך, זה חשוב מאוד בעיניי. זה שחרור גדול. כשאני עשיתי משהו דומה, פתאום ראיתי כמה זמן ובאיזו דרגת הכחשה עבדתי בלְרַצות את המחנה שהייתי שייך לו, לחזור על המנטרות, לסמן אויבים, לשנוא אחים. 

אביב גפן.

אביב גפן. צילום: Miriam Alster/Flash90

לדבריו, "אין על המתנחלים", הוא ציין כי הוא מתעב את המיעוט שבמיעוט שפוגע בערבים ללא סיבה, אבל הם קיצונים שמדליקים אש זרה. "אני לא מדבר פוליטית ודתית, אלה עניינים של האדם עם עצמו, אלא אנושית. בכל פעם שאני בא בציבור מתנחלי, וזה קורה לא מעט בהרצאות בענייני הפרעת קשב, אני מרגיש שאני בישראל אחרת. ישראל של שנות ה־70. הרבה תמימות, דיבור על ערכים, קשב ארוך וחקרני, טוב לב, נדיבות. זכר חי לעם ישראל הקודם. הלוואי שגם הבא".