"להיות נשואה בתנאים של גרושה": הסטארטאפ של ענהאל שמואלי

אושיית הרשת הסרוגה והיועצת הזוגית ענהאל שמואלי מרבה לענות לעוקביה בעניינים זוגיים, הפעם בנושא ייעוץ לפרודים וגרושים, מה שהוביל אותה לחשוב על 'סטארטאפ' - נשואה בתנאים של גרושה - "זמנים קבועים של כל אחד עם הילדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 14:26 יג בתמוז התשפב

"להיות נשואה בתנאים של גרושה": הסטארטאפ  של ענהאל שמואלי
ענהאל שמואלי, צילום: יח"צ ענהאל שמואלי

אושיית הרשת הסרוגה, הסופרת והיועצת הזוגית ענהאל שמואלי, מרבה לשתף את עוקביה בכל מיני דילמות זוגיות שעולות כאשר היא מטפלת בזוגות אחרים, או נושאים שונים עליהם היא בוחרת לשים דגש בפני העוקבים שלה.  בסטורי שפרסמה האושיית הסרוגה, סיפרה שמואלי לעוקביה על כך שהחלה לטפל לאחרונה בזוגות פרודים וגרושים וכי זה מרגיש לה ממש כמו סטארט אפ "לאחרונה יצא לי לייעץ לזוגות פרודים וגרושים וכאילו פתאום חשבתי על זה שתכלס זה ממש סטארט אפ".  

שמואלי: להיות נשואה בתנאים של גרושה - הכוונה היא לעובדה שכשנפרדים יש זמנים קבועים של כל אחד עם הילדים

בהמשך הסבירה שמואלי יותר למה התכוונה והסבירה "כאילו להיות נשואה בתנאים של גרושה, אני יודעת זה נשמע נורא, אבל הכוונה היא לעובדה שכשנפרדים יש יום אבא וזמנים קבועים של כל אחד עם הילדים אני מרגישה שזה מייצר סוג של בריאות שאין את הציפיה וההרגשה של מובן מאליו" 

צילום: shutterstock

שמואלי שאלה לדעתן של העוקבות, שענו לה מגוון רחב של תשובות מפתיעות, כאשר אחת העוקבות ענתה "רק ככה שומרים על השפיות", גולשת אחרת ענתה "זה גאוני. מפחיד להגיד את זה ככה אבל רעיון מעולה במיוחד כשברוב המשפחות היומיום יותר עם האמה", גולשת נוספת התלהבה ואף שיתפה מקרה מחייה "בשבוע שעבר עפתי מהבית לשני לילות כי לא יכולתי יותר, ואמרתי לחברה שגירושים ממש קורצים לי רק בגלל שאוכל להיות אמא חצי שבוע. זה נשמע נורא אבל אני חייב את החמצן הזה, למה לא בעצם?". 

שמואלי: "אני לא מדברת על גירושים חלילה, אלא על משמורת משותפת בהגדרה, כלומר להיות נשואים תחת התנאים של פרודים"

אחת הגולשות דווקא זעמה על הרעיון וכתבה "בתור ילדה שההורים שלה התגרשו כשהייתי בת 24 גירושים זה אף פעם לא טוב לשום צד, זה הורס משהו אצל הילדים וזה גורם להמון נזק, מרגיש לי שכל כך הרבה מתגרשים שזה נהיה תירוץ כדי להקל על המצפון של ההורים שעדיף להתגרש ושלילדים יהיו הורים יותר רגועים"

שמואלי שזיהתה את הנושא הנפיץ והיכולת להבין אותה לא נכון הגיבה "לא מדברת על גירושים חלילה, אלא על משמורת משותפת בהגדרה, כלומר להיות נשואים תחת התנאים של פרודים" 

בהתחלה זה הגיע מהסביבה הקרובה ממש חברות טובות שלי שפנו אליהן ושאלו אותן אם אני מתגרשת או שהתגרשתי

כזכור בשבוע שעבר התלוננה שמואלי על השמועה כי היא כביכול התגרשה וכתבה "כבר תקופה כמעט שנה, שאני מקבלת תגובות כאלו מהרבה אנשים. בהתחלה זה הגיע מהסביבה הקרובה ממש חברות טובות שלי שפנו אליהן ושאלו אותן אם אני מתגרשת או שהתגרשתי. האמת שאין לי מושג למה יש עלינו שמועה כזאת שכמובן מנותקת מהמציאות. אומרים שמנסים לחבל לי, אולי עין הרע ועוד. אני לא מאמינה בכוחות של אחרים לעשות לי עין רעה, אז הדבר היחיד שאני מצליחה לחשוב עליו הוא שאולי הסיבה שסוברים מחשבה שכזו, היא כי אני מכבסת את הכביסה המלוכלכת שלנו ומשתפת באתגרים ובקשיים שלנו כבר מעל לשלוש שנים".