"זה לא מגדיר בן אדם": ענהאל שמואלי על הסערה שחוללה בעולם הזוגיות הדתי

האושייה הסרוגה הגיעה לתוכנית הבוקר של קשת 12 כדי להתייחס לסוגיה שעוררה הדים רבים במגזר: "הדרישה של הגברים הדתיים לנשים בתולות". בראיון סיפרה את הרקע לדיון: "הפוסט נולד מהכאב על הנשים הגרושות והאלמנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/22 16:00 ז בסיון התשפב

"זה לא מגדיר בן אדם": ענהאל שמואלי על הסערה שחוללה בעולם הזוגיות הדתי
ענהאל שמואלי בתוכנית הבוקר של קשת 12, צילום: קשת 12 צילומסך

מעל שבוע חלף מאז חוללה ענהאל שמואלי סערה במגזר הדתי, כאשר במסגרת שאלות ותשובות עם הגולשות באינסטגרם היא התייחסה לדרישה של גברים "למצוא בחורה בתולה". בתוכנית של פאולה וליאון ששודרה הבוקר (ב') בקשת 12, סיפרה שמואלי על המורכבות של הנושא. 

זה איסור שאני מחנכת את הבנות שלי על פיו, אבל זה לא מגדיר בן אדם

"הנושא הזה חוצה מגזרים", היא סיפרה, "המון רווקות כתבו לי, גם חילוניות וגם דתיות שהן נשאלות בנושא". בהמשך, פירטה שמואלי את הרקע לדיון. "מה שהפריע לי היה סרטון ויראלי של בחור שסיפר שהכי חשוב לו זה אישה בתולה. נתחיל מהסוף, זה איסור שאני מחנכת את הבנות שלי על פיו וזה אורח החיים שאני בחרתי בו. אבל מה שכל כך הפריע לי היה לראות את מה שקורה עם הרווקים בימינו. וחשוב לי לומר, זה לא מגדיר בן אדם, לא הייתי רוצה שבת שנפלה תרגיש פגומה או סוג ב' בגלל הדבר הזה, חורה לי". 

הנושא כאמור זכה לתהודה רחבה וגם לטורי תגובה, ועל כך אומרת שמואלי בכאב, "כל אחד לקח את זה לכיוון שלו ועשו מטעמים וכל אחד קידם את האג'נדה שלו על הגב שלי. לרווקים אני אומרת, תיקחו את הקריטריון הזה ותבדקו, האם זה מה שיתן לכם זוגיות מאושרת? אם לא, לא חבל להתעכב על זה? כל כך חשוב לא לשפוט על ההתחלה וכל מקרה לגופו".

האשימו אותי שאני מכשירה את הטמא 

"הדיון כל כך כאב לי כי יש לי הרבה עוקבות שהן גרושות או אלמנות, אז מה, הן סוג ב'? הן נחשבות משומשות? להפך, לאישה גרושה יש כל כך הרבה ניסיון חיים, ומזה נולד הפוסט, מהכאב על נשים גרושות ואלמנות, אחר כך לקחו את זה גם לעולם הרווקות". 

בהמשך הריאיון שאלה המגישה יעל בר זוהר את שמואלי על התגובות שקיבלה, וזו סיפרה על הסערה שחוללה, ובכך שהאשימו אותה כי היא "מכשירה את הטמא", אבל זה לא היה ולא נברא, לדבריה. "הבהרתי שאני מאמינה בחשיבות האיסור ואני מחנכת על פיו ועדיין לא הייתי רוצה שזה יהיה עילה לפסילה, או כל טעות אחרת, כי זה מפספס את כל היהדות, את כל הרעיון שאדם יכול כל בוקר לעשות תשובה ולהתחיל מחדש".