ענהאל שמואלי מסבירה: "הפוסט לא מעודד גירושין ולא מדבר עליהם"

אושיית הרשת הסרוגה והיועצת הזוגית, מסבירה בפוסט שני את ה"סטארט אפ" שלה ואומרת כי היא אינה מעודדת גירושים: "אני לא חושבת שאם יש בעיות בזוגיות הן יפתרו בגלל הסכמים כאלו ואחרים שכן הם לעיתים יושבים על דברים יותר עמוקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/22 20:02 טו בתמוז התשפב

ענהאל שמואלי מסבירה: "הפוסט לא מעודד גירושין ולא מדבר עליהם"
צילום: צילומסך

ביום שלישי האחרון, אושיית הרשת הסרוגה, הסופרת והיועצת הזוגית ענהאל שמואלי, סיפרה לעוקביה באינסטגרם על כך שהחלה לטפל לאחרונה בזוגות פרודים וגרושים וכי זה מרגיש לה ממש כמו סטארט אפ "לאחרונה יצא לי לייעץ לזוגות פרודים וגרושים וכאילו פתאום חשבתי על זה שתכלס זה ממש סטארט אפ", כתבה. הערב (ה'), לאחר תגובות רבות שקיבלה, הרחיבה שמואלי בנושא לו נתנה את הכותרת - "להיות נשואה בתנאים של גרושה".

"פתאום בדרך הביתה חשבתי לעצמי מתי לאחרונה הייתי לבד בלי שום הצדקה"

"רגע לפני שתהרגו אותי תקראו עד הסוף", פתחה את דבריה בפוסט באינסטגרם. "הפוסט לא מעודד גירושין ולא מדבר עליהם, לא מאחלת לאף אחד להגיע לשם. הוא רק בא 'להאיר' נקודת מחשבה קצת אחרת". 

שמואלי כתבה כי המחשבות שלה בנושא התחילו מבדיחה. "חברה שהתגרשה זרקה: 'שתדעי שאם לנשואים היה הסכם שהזמן בו מסודר, בטוח היו פחות גירושין בעולם'. האמת?! צחקנו, היא הייתה בדרך לים עם קפה נוהל קבוע שלה בימים שהילדים לא איתה".

"אני אוהבת את הבנות שלי והאמת שגם לא הייתי מוותרת בקלות על הזמן איתן. אבל פתאום בדרך הביתה חשבתי לעצמי מתי לאחרונה הייתי לבד בלי שום הצדקה?! זה תמיד קורה פעם ב כשיש איזו חופשה עם חברה או איזה פגישה שהתבטלה. שאני אהנדס את כל העולם יומיים בשבוע באופן קבוע כדי לשבת בים?! נשמע לי כמו הזייה. יש עבודה, לימודים, סדנאות שהם הסיבה המוצדקת היחידה שאני רואה לנכון לזמן שלי מחוץ לבית".

צילום: shutterstock

"אני לא חושבת שאם יש בעיות בזוגיות הן יפתרו בגלל הסכמים כאלו ואחרים"

"השנה היא 2022", כתבה שמואלי. "למרות שכולנו עובדים ומגדלים ילדים ולנשים רק נוספו תפקידים. במציאות כשהילד חולה יתקשרו לאמא, תמיד יצרפו את האמא לקבוצות ווטסאפ וכו. לכאורה היינו מצפים שהציפיות מנשים וגברים ישתנו אבל בפועל הם לא. זה היכה בי שזאת תודעה חברתית כשחברתי שיתפה שכיום יש לגרוש שלה 'יום אבא בעבודה', שאם לפני הגירושין כדי לצאת מוקדם מהעבודה זה לווה במיליון הסברים, מאז הגירושין זה מתקבל בהבנה, כולם יודעים שבימי שני ורביעי הוא עם הילדים בלי שום הסברים".

"אל תגידו לי שיש הבדלים בין גברים לנשים כי אני הראשונה להעביר לכם סדנא על קיומם של אותם הבדלים. אבל ניהול הזמן במשפחה איננו קשור לאותם הבדלים. כלומר, הזמן הזה של כל אחד מבני הזוג עם הילדים בוודאות יראה אחרת בגלל כל אותם פערים. אך האם התנהלות שונה מבטלת ומצדיקה ביטול הזמן של כל הורה עם הילדים?! שלא תטעו, אני לא חושבת שאם יש בעיות בזוגיות הן יפתרו בגלל הסכמים כאלו ואחרים שכן הם לעיתים יושבים על דברים יותר עמוקים. אבל אני בטוחה שכמו שיש מסגרת וחוקים לעבודה שמאפשרים יצירה, אם הייתה כזו לזוגיות ולמשפחה כל אחד היה מוצא את עצמו ביחד ולחוד".

בני זוג, אילוסטרציה

אילוסטרציה | צילום: shutterstock

"שעושים אותו קבוע מבלי יכולת לבחור אחרת, שוחק לנו את הנשמה"

היועצת הזוגית כתבה כי העובדה שאין כללים ואולי בגלל היות הזוג שותף ואוהב, "מייצרת מצב שנוותר על הזמן שלנו לבד ועל הזמן הזוגי. כל אחד מסיבותיו וזה גורם לשחיקה כי כל דבר שעושים אותו קבוע מבלי יכולת לבחור אחרת, שוחק לנו את הנשמה. אני יודעת להגיד שאם הייתי מטעינה את עצמי כל שבוע מבלי להצדיק את זה, בוודאות התפקוד ההורי והזוגי שלי היה אחרת בכל שאר השבוע".

לסיום קבעה שמואלי: "אז לא, אין שום סיבה להיפרד בשביל לנסות את הנוסחה, אבל אם הפורמט השתנה אולי הגיע הזמן לאמץ איזו נוסחה שמתאימה לנשים וגברים כאחד".