הסרוגה עוררה סערה: "האינסטגרם כמעט פירק את הזוגיות שלי"

מיטל עוזרי, נשואה ואם לשלוש פתחה בתמימות חשבון אינסטגרם והתחילה לעקוב אחרי "אושיות" עד שהיא שמה לב שזה גורם לה לקנות בלי הפסקה | "קינאתי בחיי המותרות הוורודים, זה עשה המון לחץ ותסכול בבית"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 06/07/22 13:00 ז בתמוז התשפב

הסרוגה עוררה סערה: "האינסטגרם כמעט פירק את הזוגיות שלי"
צילום: shutterstock

לאחרונה צף הרבה שיח על ההשפעה של הרשתות החברתיות על המשתמשים בהם, בנות רנדומליות שעלו להם העוקבים מנצלות את כוחו של האינסטגרם ומשווקות מוצרים בתמורה למוצר עצמו או לסכום כסף נכבד. התופעה לא פסחה על הציבור הדתי וגם במגזר יש כבר המון "אושיות" עם עשרות אלפי עוקבים שמפרסמות מבוקר עד לילה מוצרים לכל דורש.

אמש (ג') שיתפה באומץ מיטל עוזרי, בעצמה פעילה באינסטגרם, נשואה ואם לשלושה איך הרשת החברתית כמעט וגרמה לפירוק הזוגיות שלה: "עד לפני שנה וחצי הייתי צופה שקטה באינסטגרם, בחורה תמימה שאוהבת להתחדש. זה היה עוד לפני שהבנתי איך הפלטפורמה עובדת, מי נגד מי, מה זה שת״פ, ועל מי כדאי לסמוך".

היא המשיכה וכתבה "כל יום אני רואה לנגד עיניי אנבוקסינג, ועוד אחד, ורבאק כמה קניות הבחורה הזו עושה? מאיפה הכסף? במה היא עובדת שהיא יכולה להרשות לעצמה? לא בחורה אחת. עשרות בנות! רוכשות על בסיס שבועי בגדים, נעליים, תכשיטים ומה לא?! אם בהתחלה רק קינאתי בחיי המותרות הוורודים - יצא שלאחר תקופה התחלתי לקנות מכספי בעקבותיהן, הרבה מעבר למה שהייתי רגילה לפני. מה שלא ידעתי אז זה שאת רוב הפריטים הן מקבלות בשיתוף פעולה, כלומר מוצר תמורת פרסום".

"כולם סביבי צריכים לספוג את סחרחרת הקניות הזו"

"כמובן שהכל על חשבון הבית. כי ההכנסות נשארו כשהיו. וכולם סביבי צריכים לספוג את סחרחרת הקניות הזו שאני לא שמתי לב שנשאבתי לתוכה. עד שיום אחד בעלי פתח את שעל ליבו והסביר לי כמה זה מופרך לרכוש בכמויות כאלו. היו על העניין הזה כ"כ הרבה מריבות בבית שלנו. ותסכול. ולחצים. אם לא הייתה לבעלי החכמה להבין שהרשת סחררה אותי בצורה כ"כ הרסנית והוא היה נשבר - אני לא יודעת מאיפה היינו מגרדים את הזוגיות שלנו היום!"

הפוסט זכה לשיתופים רבים ועורר שיח חדש על ההשפעה של החשיפה לכל-כך הרבה שפע, רוב התגובות היו הזדהות עם התופעה, כמו  "הפוסט הכי מדוייק שקראתי אי פעם במרחב הזה" ו- "מסכימה איתך ממש!!! תופעה שצורמת לי ממש!".