פיגוע ירי בבני ברק קורין גדעון מגיבה לגל הטרור: "אין לי יכולת להגן על הבת שלי"

חמישה בני אדם נרצחו ביריות ברחובה של עיר גדולה, ודמויות מרכזיות מגיבות לאירועים הקשים. אברי גלעד: "כל ערבי שמפרסם פוסט תמיכה בטרור חייב להיות מפוטר באותו רגע" | סיון רהב מאיר במסר מנחם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/22 11:43 כז באדר ב'

קורין גדעון מגיבה לגל הטרור: "אין לי יכולת להגן על הבת שלי"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ערב קשה עבר אמש (ג') על הציבור בישראל, כאשר חמישה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בידי מחבל פלשתיני בבני ברק. שמות שלושה מהם כבר הותרו לפרסום: רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל סייר-אופנוען בתחנת בני ברק מרחב דן במחוז ת"א, בן 32 תושב נוף הגליל. שלום יעקב ישראל ז"ל בן 37 מבני ברק. הרב יחזקאל אבישי דוד ז"ל בן 30 מבני ברק. בנוסף, בפיגוע נרצחו שני נתינים זרים מאוקראינה, בני 23 ו-32.

במערכת הפוליטית הזדרזו להגיב למעשה הטרור הקטלני, וניצלו את ההזדמנות להטיח האשמות בממשלה ובעומד בראשה, "הכתובת על הקיר רשומה על שמם של שר הבט"פ עמר בר לב והמפכ"ל קובי שבתאי, בעלי האחריות הכי כושלים בתולדות מדינת ישראל", אמרו. 

כתבת חדשות 12, סיון רהב מאיר, פנתה הבוקר (ד') לקהל העוקבים שלה ברשתות החברתיות עם מסר חיובי ומנחם דווקא, שמיועד לכל "מי שקם בתחושה עצובה וקשה הבוקר, למלאכת יומו, אחרי הפיגוע בבני ברק הלילה. 

"אחד השירים היפים של נעמי שמר הוא "לא תנצחו אותי". לפי השם, אפשר היה לצפות לאיזה שיר-עם צבאי, אבל נעמי כתבה שהדרך לניצחון של עם, היא פשוט הרבה מאוד אנשים שקמים בבוקר למשימת חייהם - ללמוד, לבנות, ליצור". 

צילום: יוסי רוזנבוים

בהמשך דבריה מסבירה מאיר את הדיון סביב השאלה מהו הפסוק החשוב ביותר בתורה, כאשר אחד מהחכמים מציע כי "אֶת הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר, וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם". "הפסוק שמתאר את הקרבת קורבן התמיד בבית המקדש, בבוקר ובערב, פעמיים ביום, כל יום. ההתמדה, העקביות, הפעילות היומיומית שהיא לכאורה שגרתית, המשך החיים מתוך אמונה בצדקת הדרך – זהו סוד הניצחון. בדיוק את זה האויבים שלנו רוצים להפסיק ולכן כל פעולה של חיים, של בנייה, של מצווה ושל עשייה היום בבוקר – היא חלק מהתשובה. לא ינצחו אותנו כל כך מהר". 

אמש, לאחר הפיגוע הקשה, פרסמו צעירים פלשתינים ברכות בעמוד הפייסבוק של המחבל, צעיר בן 26 מאזור צפון השומרון, לאחר מכן העמוד הוסר מהרשת. מגיש הטלוויזיה אברי גלעד פרסם הבוקר הצעה מעניינת. בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו כתב, "כל ערבי.ה שמפרסם פוסט תמיכה בטרור חייב להיות מפוטר באותו רגע, מורחק ממוסד השכלה גבוהה, פלוס שלילת רישיון נהיגה. כל פלסטיני.ת כזה יאבד את רישיון הכניסה לישראל יחד עם כל משפחתו. מי שמכיל, נאכל. איך חג מתנות לאביונים הפך לחג דם היהודים. רמאדם". 

גם אושיית האינטסגרם ומגישת הטלוויזיה לשעבר, קורין גדעון, סיפרה על תחושותיה הקשות הבוקר, ובפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה שיתפה תמונה של מפת ארץ ישראל עם הכיתוב, יש לי חור בלב בצורה שלך. "ישבתי אתמול מול הטלוויזיה ופשוט לא האמנתי. עוד פיגוע… כבר 11 נרצחים!!! 11 בשבוע אחד! אי אפשר יותר להכיל. לא יכולה לעכל את זה. עוד ועוד חיים של אנשים, עולמות שלמים שנחרבים ועל מה??זהו, הגיע סופית הפחד לצאת מהבית. זה זרק אותי ישר לימים של לפני 20 שנה. אבל אז בתור ילדה הפחד לא שיתק אותי. לא בטוח שהבנתי עד הסוף". 

קורין גדעון

קורין גדעון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גדעון, שלאחרונה חשפה את הריונה השני, אח או אחות קטנים לאלונה בת השנה, הוסיפה וסיפרה כי בתור אמא האירועים הקשים מחרידים אפילו יותר. "אין לי יכולת להגן על הבת שלי! וזאת האחריות הכי גדולה שלי, הדבר הכי יקר לי! צמרמורות בכל הגוף מועקה בלב והבטן מתהפכת לאיזו מציאות הבאתי אותה? מציאות שבה אני מתה מפחד לצאת איתה מפתח הדלת?! בעיר שלי, במדינה שלי!
אין לנו ביטחון". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן