פיגוע ירי בבני ברק המחבל: שוהה בלתי חוקי עם עבר טרוריסטי

דיא חמארשה הוא הצעיר הפלתשיני שפתח באש והרג חמישה בני אדם בבני ברק. לפני מספר שנים ישב חצי שנה בכלא הישראלי על עבירות ביטחוניות | המשטרה נערכת לקראת יום האדמה, "אם מישהו ירצה להפגין בתוך הכפרים, שיפגין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 22:18 כו באדר ב'

המחבל: שוהה בלתי חוקי עם עבר טרוריסטי
המחבל מהפיגוע בבני ברק, צילום: רשתות חברתיות

יומיים אחרי הפיגוע הקשה בחדרה שגבה את חייהם של שני חיילי מג"ב, הטרור שוב מרים את ראשו. חמישה בני אדם נרצחו הערב (ג') בפיגוע ירי בעיר בני ברק, כאשר מחבל מאזור צפון השומרון פתח בירי בכמה זירות שונות. 

עם היוודע דבר האירוע רבו הגרסאות והדיווחים הסותרים, ובחלוף הזמן התבררו ממדי האסון, כמו גם זהותו של המחבל שחוסל על ידי הכוחות במקום. מדובר בדיא חמארשה, שוהה בלתי חוקי, צעיר פלשתיני בן 26 תושב הכפר יעבד בצפון השומרון. לפני מספר שנים ריצה חצי שנת מאסר על עבירה ביטחונית. 

המשטרה בהיערכות לקראת יום האדמה

מחר, ה-30 במרץ, חל יום האדמה, הכולל מחאות והפגנות של ערבים תושבי ישראל, זאת במחאה על החלטת ממשלת רבין להפקיע אדמות באזור הגליל בשנת 1976. משטרת ישראל, שבשבוע האחרון מתמודדת עם גל הפיגועים שהתחיל בבאר שבע, נערכת לקראת יום האדמה עם עיבוי כוחות והערכות מודיעין.

"אנחנו נמצאים בימים האחרונים בכוננות גבוהה מאוד", כך נמסר מטעמה, "מספר מקסימלי של הכוחות נמצא במקומות ציבוריים בדגש על ירושלים, חדרה, באר שבע וערים נוספות עם עין פקוחה למקומות בהם מציינים את יום האדמה, בעיקר הכפרים בצפון הארץ ובמשולש. לא נאפשר חסימת צמתים או הפרעה לסדר התקין, אם מישהו ירצה להפגין בתוך הכפרים, שיפגין. אבל לא נאפשר בצירים ראשיים". 

‏בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר וזאת בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים, אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, כתבו לנו office@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן