התפקיד החדש של הרב רפי פרץ

הרב רפי פרץ, שעזב את הפוליטיקה בשנה שעברה וחזר למכינת עצם אותה הקים מתמנה לתפקיד חדש ויתחיל לשמש כדיין בבית הדין לגיור של צה"ל, תפקיד אותו ישלב עם הובלת המכינה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/10/21 09:15 ה בחשון התשפב

התפקיד החדש של הרב רפי פרץ
השר רפי פרץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

פחות משנה אחרי שעזב את הפוליטיקה וסיים את תפקידו האחרון כשר לענייני ירושלים הרב רפי פרץ מהיישוב נווה בג'וב חדש אותו ישלב עם הלימוד במכינת עצם אותה הקים לפני שנים. תפקידו החדש של הרב רפי פרץ יהיה דיין בבית הדין לגיור של צה"ל. גוף שהוא מכיר היטב מתפקידו כרב הצבאי הראשי.

כפי שפורסם הבוקר, הרב רפי פרץ לא יעזוב את מכינת עצם בשלב זה ויחלק את השבוע בין חברות בהרכבי גיור של בית הדין לגיור של צה"ל לבין לימוד והובלת התלמידים במכינת עצם.

כזכור, בראיון לחדשות כיפה אמר בעבר הרב רפי פרץ כי בזמן ששימש כרב הצבאי הראשי דרש כי הרבנות הראשית תהיה אמונה על הגיורים בצה"ל, "פניתי לרב שלמה עמאר, שהיה אז הרב הראשי לישראל, והוא זה שפסק בעניין הגיור בצה"ל. והוא דאג לאלפי חיילים שגויירו לפי ההלכה", סיפר לחדשות כיפה.

הרב פרץ סיפר על כוחם של מערך גיור של צה"ל אמר כי כל בתי הדין שגירו בצה"ל הוסמכו או שהיו בתיאום עם הרב הראשי לישראל, ללא יוצא מן הכלל. "אני גם ניגשתי אישית לרב עובדיה יוסף זצ"ל, וביקשתי ממנו לבדוק את הגיורים בעצמו. והרב נתן לי מכתב שמאשר כי החיילים שעברו גיור ממלכתי הם כשרים בכל אמות המידה". הרב סיפר כי בנוסף הוקמה ועדה יחד עם הרב הראשי ועברנו על כל הסעיפים, ומה שהוא דרש שינינו. והרב אמר שהגיור הוא מהדרין שבמהדרין".


(הרב רפי פרץ בראיון לחדשות כיפה, ארכיון).