שמחה רוטמן נגד רפי פרץ: "לא קיים את התחייבותו"

המצטרף החדש של סמוטריץ' תוקף את יו"ר הבית היהודי הנוכחית ואת קודמה בתפקיד, וטוען שהסכם המיזוג שהוצע לסמוטריץ' מצד הבית היהודי הוא "צ'ק ללא כיסוי", כפי שהיה, לטענתו, ההסכם למיזוג מפלגות שנחתם לפני שנה עם רפי פרץ. מקורבי פרץ בתגובה: "אל תביך את עצמך"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/02/21 07:52 כה בשבט התשפא

שמחה רוטמן נגד רפי פרץ: "לא קיים את התחייבותו"
השר רפי פרץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

הגשת הרשימות הסתיימה אך ההכפשות ההדדיות בציונות הדתית, כמיטב המסורת, רק החלו. שמחה רוטמן, מועמד מפלגת 'הציונות הדתית', תקף אמש (מוצ"ש) את יו"ר הבית היהודי, חגית משה, בטענה כי הסכם המיזוג שהוצע מטעמה לסמוטריץ', ולא נחתם בסופו של דבר, כידוע, היה "כתוב על הקרח" וללא התחייבות כלל. בנוסף, תקף רוטמן את קודמה בתפקיד של משה, השר רפי פרץ, בטענה שההסכם שחתם עם סמוטריץ' לפני שנה, ובו התחייבות למיזוג המפלגות, לא קויים.

הרב אלי סדן תוקף: "היחיד שאשם - בצלאל"

"אנשים טובים עם כוונות טובות אומרים שחגית משה והבית היהודי הציעו לסמוטריץ' מיזוג", כתב רוטמן בטוויטר, "ואפילו חושפים את ההצעה שהם הניחו על מנת "להוכיח" את טענתם. הבעיה היא שהמסמך שהם עצמם מפרסמים היא ההוכחה הכי טובה לזה שמיזוג זה הדבר האחרון שהיה יוצא מהמסמך הזה".

בהמשך מציג רוטמן את ההסכם שהציעו בבית היהודי לסמוטריץ', וטוען כי "משפטית, הסכם פוליטי הוא הסכם בלתי אכיף. אם צד מחליט לא לקיים אותו, אין שום דרך בעולם להכריח אותו". לדבריו, בכל הסכם פוליטי נדרשות ערבויות או דרכים לוודא את אכיפתו. אם סמוטריץ היה חותם על הסכם למיזוג שאינו כולל ערבויות או מבטיח את קיומו בדרכים יעילות, זה כמו לחתום על הקרח".

כאן טוען רוטמן כי לסמוטריץ' היו סיבות לחשוש, מאחר שההסכם הקודם למיזוג מפלגות, שנחתם מול השר פרץ ערב הבחירות הקודמות, לא קויים: "לפני יותר משנה נחתם כבר הסכם מיזוג עם יו"ר הבית היהודי עם פרוצדורות ברורות לביצוע אחדות אמיתית בין המפלגות. ההסכם גם קבע כי בתוך שלושים יום מיום חתימתו יאשר מרכז הבית היהודי את הסכם המיזוג.
אתם בטח מנחשים שהבית היהודי לא קיימו את ההסכם. אז כמו שאתם מבינים, יש ממה לחשוש". סיכם רוטמן והוסיף: "ההתחייבות של הרב רפי פרץ הייתה הרבה יותר ברורה וחד משמעית, וגם היא לא קוימה".

בהמשך השרשור מפרט רוטמן את הסעיפים בהסכם שהציעה חגית משה לסמוטריץ', שלדבריו מעקרים אותו מכל תוכן, כמו הקמת ועדת משפטנים וכינון הנהגה משותפת, בה לכל צד ישנה זכות וטו. רוטמן לועג לסיכום: "הסכם המיזוג שהוצע לסמוטריץ הוא מסמך שאומר שאין מיזוג, אין איחוד, ואולי, אחרי הבחירות והחגים, נראה אם נקים וועדה שתבחן את הרצון הטוב של מרכז הבית היהודי ושל חגית משה, זו שתומכת בבנט ובנתניהו כאחד לתפקיד ראש הממשלה הפריטטית, שתוקם בהסכמה גם היא, לאחר החגים".

חגית משה

חגית משהצילום: יחצ

מקורביו השר רפי פרץ מסרו בתגובה לרוטמן: "בתור מי שלא היה מעורב בתהליכים, מציעים שלא תכניס את עצמך לארוע ותביך את עצמך בחוסר דיוקים. 
אחרי שסמוטריץ הסתכסך עם בנט ושקד, עם הרב רפי ועכשיו עם חגית משה, נחשף פרצופו האמיתי כפלגן קיצוני, שכנראה מתאימה לו השותפות רק עם בן גביר.
הציונות הדתית הקלאסית תבחר בין ציונית דתית קלאסית לבין קיצוניות דתית סמוטריצ'ית".