הרב רפי פרץ לכיפה: "אני דורש מפינדרוס להתנצל בפני אלפי יהודים כשרים"

השר לירושלים והרב הצבאי הראשי לשעבר יוצא בכעס נגד אמירותיו של ח"כ בפנאל שנערך באתר כיפה. "כל הדיינים, בתי הדין והליך הגיור נעשו בהתאמה מלאה עם הרב עובדיה יוסף זצ"ל והרב הראשי דאז הרב שלמה עמאר. להגיד שהגיורים הללו לא כשרים זו בורות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 02/03/21 18:38 יח באדר התשפא

הרב רפי פרץ לכיפה: "אני דורש מפינדרוס להתנצל בפני אלפי יהודים כשרים"
הרב רפי פרץ, צילום: ללא

סערת פינדרוס בכנס כיפה ממשיכה. לאחר שחבר הכנסת מיהדות התורה התבטא בחריפות נגד הכרה גיורים המתקיימים בצה"ל.עשרות דברי ביקורת נשמעו מחברי הכנסת השונים וארגונים רבניים שונים, כעת גם הרב הצבאי לשעבר, הרב רפי פרץ, מי שהוביל את את הגיור הממלכתי בצה"ל מגנה מכל וכל את דבריו של ח"כ פינדרוס. בראיון לכיפה אומר הרב פרץ: "אלו דברים מבישים ומקוממים ביותר, הם מעידים על בורות וחוסר ידיעה מינימלי, הייתי מצפה מחבר כנסת לבדוק את הדברים לעומק. זו פגיעה בגיור הממלכתי שהוא תחת הרבנות הראשית".

הרב מספר כי הוא דרש כי בזמן תפקידו רק הרבנות הראשית תהיה אמונה על הגיורים בצה"ל, "פניתי לרב שלמה עמאר, שהיה אז הרב הראשי לישראל, והוא זה שפסק בעניין הגיור בצה"ל. והוא דאג לאלפי חיילים שגויירו לפי ההלכה". הרב פרץ מפרט כי כל בתי הדין שגירו בצה"ל הוסמכו או שהיו בתיאום עם הרב הראשי לישראל, ללא יוצא מן הכלל. "אני גם ניגשתי אישית לרב עובדיה יוסף זצ"ל, וביקשתי ממנו לבדוק את הגיורים בעצמו. והרב נתן לי מכתב שמאשר כי החיילים שעברו גיור ממלכתי הם כשרים בכל אמות המידה". הרב מספר כי בנוסף הוקמה ועדה יחד עם הרב הראשי ועברנו על כל הסעיפים, ומה שהוא דרש שינינו. והרב אמר שהגיור הוא מהדרין שבמהדרין".

מכתב האישור של הרב עובדיה זצ"ל לגיורים בצבא

מכתב האישור של הרב עובדיה זצ"ל לגיורים בצבאצילום: לשכת השר הרב רפי פרץ

"הוא לא מכיר את התהליך" מאשים הרב פרץ את ח"כ פינדרוס, "כל ההסמכה נעשתה ביחד עם הרב עמאר וזה המשיך גם עם הרב יצחק יוסף, ויש לי את השמות אותם אישר הרב והם אלו שדנו". הרב ממשיך להטיח בפינדרוס: "זו לא רק פגיעה בחיילים עצמם, שזה דבר נורא בפני עצמו. אלא גם פגיעה במערך הגיור הממלכתי כולו וברבנות הראשית עצמה. אני מצפה מח"כ פינדרוס להתנצל ולחזור בו לא בפני, אלא בפני אלפים של יהודים כשרים שכל גדולי ישראל אמרו שהם כאלה".   

פינדרוס אמר בכנסת כי הוא מדבר בשם הרב אלישיב זצ"ל, הוא כנראה לא מכיר בפיסקה של הרב עובדיה?

"מי שלא מקבל את פסיקת הרב עובדיה ואת הרב עמאר, ולא קשור ספרדי או אשכנזי, הם אנשים שיודעים הלכה לדקיות הכי קטנות. כך גם הגרים שעברו על הדקיות הקטנות ביותר, הם עוברים שבתות אצל משפחות דתיות, ופעילויות יחד על החיילים מהישיבות. העבוד הייתה מקצועית ויסודית. נשגב מבינתי איך מעיזים לדבר נגדיהם".

יש קשר בין חוסר ההכרה של פינדרוס בגיורים הרבנות להחלטת בג"ץ להכיר בגיור רפורמי? אם את הגיור של הרבנות לא מכירים אז פונים לבג"ץ למצוא פתרונות אחרים

"יכול להיות מה שאתה אומר. אבל גיור רפורמי הוא פגיעה חמורה בסטטוס קוו".

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=4O1O6I5JKek&feature=emb_title