בעקבות הכתבה נגד מכינת עצמונה - כתב חדשות 13 הוצא לחופשה

בעקבות הביקורת הקשה וחשיפת השיעור המלא ממכינת עצמונה, עמרי מניב, כתב חדשות 13 שפרסם את הכתבה המקורית, בה הופיע השיעור ערוך בצורה מגמתית - הוצא לחופשה מהערוץ עד לבירור המקרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/19 17:20 ט באלול התשעט

בעקבות הכתבה נגד מכינת עצמונה - כתב חדשות 13 הוצא לחופשה
עמרי מניב, צילום: חדשות 10, ויקיפדיה

בעקבות הביקורת - ההשעיה. כתב החינוך של חדשות 13, עומרי מניב, הוצא לחופשה מהערוץ. בעקבות החשיפה אמש באתר 'פרספקטיבה' כי דבריו של הרב אסף נאמבורג מהמכינה בעצמונה, שהובאו בערוץ לפני כשבועיים כאילו הוא מתנגד לגיוס לצה"ל - הוצאו מהקשרם, והביקורת הקשה שהוטחה בכתב ובערוץ בעקבות כך.

מערוץ 13 נמסר: "אמש הועלו בפרסומים שונים טענות בנוגע לכתבה שעסקה ברב נאומבורג. בעקבות הטענות הללו התחלנו בתהליך בדיקה מעמיק. נכון לעת הזו הבדיקה העלתה כי אכן מדובר בתרגיל מחשבתי, של איפכא מסתברא, ולא כפי שנטען. הדבר נעשה ללא כל כוונה לפגוע ברב נאומבורג. חדשות 13 תמשיך את תהליך הבדיקה הפנימי לעומק במטרה לבחון את הפרסום המקורי".

הכתב עומרי מניב התנצל בטוויטר בעקבות הדברים, אך גם לאחר ההתנצלות עלו קריאות להשעותו או לפטרו בעקבות הדברים שפרסם. יו"ר 'ימינה' איילת שקד הגיבה להתנצלות וכתבה כי "זו חוכמה קטנה מאוד להשמיץ בפתח מהדורה מרכזית ולהתנצל בטוויטר. לא רציני. לא משכנע. לא מספק".