אחד שיודע: חנוך דאום חושף למי הרב קוק היה מצביע

הסטנדאפיסט ואיש התקשורת חנוך דאום יצא להגנת השר מתן כהנא שהותקף אתמול במהלך האזכרה לזכרו של הרב קוק: "אל תפחד". ומה הוא חשב על הקללות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/21 08:34 ד באלול התשפא

אחד שיודע: חנוך דאום חושף למי הרב קוק היה מצביע
חנוך דאום, צילום: צילום מסך n12

אירוע מכוער התרחש אתמול באזכרתו של הרב קוק בהר הזיתים, השר לשירותי דת וחבר מפלגת ימינה, מתן כהנא, הגיע לאזכרה השנתית ולאחר שיצא מהמתחם הותקף מילולית בידי פעילים של תנועת "חזון", אשר מנהלים קמפיין נגד רפורמת הכשרות אותה הוא מנסה לקדם במשרדו. חנוך דאום התייצב לצד השר וחשף את "דעתו הפוליטית" של הרב קוק.

הסטנדאפיסט הסרוג שמכיר את כתבי הרב קוק משנותיו בישיבה לצעירים ובישיבת ההסדר. דאום כתב באינסטגרם: "כמי שקרא כל מילה שהרב קוק כתב, כולל אגב טקסטים שלא יצאו באופן רשמי, אני קובע שבין הצעקנים האלה לבין שר הדתות, טייס קרב ושומר מצוות רחב אופקים, הרב קוק היה בוחר במתן כהנא".

על הקללות נגד השר אמר דאום: "זה מקסים שבחורים בני 20 מקללים 'שייגעצ', אל תפחד מהם". כזכור, פעילים קראו לעבר השר כהנא, "איך אתה מעז להגיע לכאן?, אל תטמא את הציון של הרב". חלק מבאי המקום ניסו להדוף אותם ואמרו, "אתם לא מתביישים לעשות פוליטיקה בהילולה?" 

פעילי הארגון הוציאו פלייאר תקיף נגדו, ושם הם מצטטים את צבי יהודה קוק בכנס רבני ישראל משנת 1960 על מעמד הרבנות: "בבחינת 'ייהרג ואל יעבור' לגבי כפיה בניגוד לקיומה של תורה, הוא לא בלבד לגבי גויים שבאים בכפיה נגד קיומה של תורה, אלא הוא הדין גם בכפיה של יהודים, מאיזה צד שהוא, אישי או ציבורי בניגוד לקיומה של תורה הנקבע בדעת חכמי התורה וקובעי הוראתה".