חנוך דאום על ממשלת בנט-לפיד: "זה הדבר הנכון"

איש התקשורת והקומיקאי בפוסט תמיכה, מסביר את תמיכתו בממשלה בראשות לפיד ובנט: "התוצאות לא ישתנו בסיבוב חמישי", ומוסיף על החשש ממחלוקות: ""שמונים אחוז מהאנשים פה מסכימים על שמונים אחוז מהנושאים שעל סדר היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/21 15:22 כד באייר התשפא

חנוך דאום על ממשלת בנט-לפיד: "זה הדבר הנכון"
חנוך דאום, צילום: צילום מסך n12

איש התקשורת והקומיקאי, חנוך דאום  כתב היום (ה') פוסט בפייסבוק האישי שלו בו הוא מביע את דעתו על ממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. בראש דבריו הוא מביע את הקושי בהקמת ממשלה זו "ללכת ביחד זה לא הדבר הקל, אבל זה הדבר הנכון".

לטענת דאום הליכה לבחירות נוספות לא ישנו את תוצאות הבחירות "התוצאות לא ישתנו בסיבוב חמישי. גם לא בשישי. זה העם שלנו. אלה המורכבויות שבו.", וכן הודף את הטענות לפיהם החלקים השונים בעם לא מסכימים על רוב הנושאים : "שמונים אחוז מהאנשים פה מסכימים על שמונים אחוז מהנושאים שעל סדר היום, אבל במשך יותר מדי זמן נתנו לעשרים אחוז האנשים שבקצוות לנהל לבדם את השיח ולעסוק, מאה אחוז מהזמן, בעשרים אחוז הדברים שבמחלוקת."

בסיום דבריו מסביר דאום את הסיבה לפרסום פוסט התמיכה בממשלת בנט-לפיד: "לסיום חברים, בגלל שמתנגדי ממשלת האחדות סוערים ברשתות (לגטימי!), אם אתם כן מזדהים עם הדברים ומרגישים כמוני, אשמח שתשתפו ותעזרו גם לקול הזה להישמע".

בנט ולפיד אצל הנשיא

בנט ולפיד אצל הנשיאצילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

 

הפוסט המלא של חנוך דאום: 

נפתלי ויאיר, עכשיו הזמן שלכם
ולא. אני לא טוען שזה קל. לא לאנשי ימין שחוששים ממפלגת מרץ ולא לאנשי שמאל שמכניסים כיפה סרוגה לבלפור. ללכת ביחד זה לא הדבר הקל, אבל זה הדבר הנכון.
**
נפתלי ויאיר- עכשיו הזמן שלכם. אתם תחליטו איך ישראל תיראה בארבע וחצי השנים הבאות. האם נמשיך את סבבי הבחירות המפלגים, או שננסה, לשם שינוי, לעבוד ביחד.
אם לא תצליחו להקים ממשלה, נלך לבחירות. שוב. ואדם שהולך למראה שוב ושוב, יראה בכל הפעמים את אותו הדבר- את עצמו. התוצאות לא ישתנו בסיבוב חמישי. גם לא בשישי. זה העם שלנו. אלה המורכבויות שבו (הן גם אלה שהופכות אותו למיוחד כל כך). ועם זה צריך לעבוד.
**
דעו לכם, נפתלי ויאיר, שמחוץ לבועה הפוליטית והתקשורתית, מעבר להרים והרחק מהטוויטר, ישנם ישראליים שלא פוחדים אחד מהשני, ולא חושבים שאם יש לשני אנשים דעות שונות, אז אחד מהם חייב לעזוב את הפלוגה, או את חברת ההייטק. מחוץ לאולפנים אנחנו הישראלים חיים ביחד, ימניים ושמאלנים, דתיים וחילוניים, בשותפות שמחה ומקסימה, ואנחנו מחכים ליום שגם הממשלה שלנו תהיה כזו, ושיהיו בה אנשים שמסוגלים, גם בעת מחלוקת, לכבד אחד את השני.
**
זה ישמע קצת סטטיסטי, אבל זה הסיפור בעצם: שמונים אחוז מהאנשים פה מסכימים על שמונים אחוז מהנושאים שעל סדר היום, אבל במשך יותר מדי זמן נתנו לעשרים אחוז האנשים שבקצוות לנהל לבדם את השיח ולעסוק, מאה אחוז מהזמן, בעשרים אחוז הדברים שבמחלוקת. האחריות שלכם, נפתלי ויאיר, היא להניח לתקופה מסויימת את הנושאים שבמחלוקת, ולעבוד ביחד על מה שכולנו רוצים שיהיה פה: מדינה מתוקה ומשגשגת.
**
לסיום חברים, בגלל שמתנגדי ממשלת האחדות סוערים ברשתות (לגטימי!), אם אתם כן מזדהים עם הדברים ומרגישים כמוני, אשמח שתשתפו ותעזרו גם לקול הזה להישמע